با اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی، پکن بار دیگر به شهر ارواح تبدیل شد

پکن پس از اجرای دوباره محدودیت‌های  کرونایی
پکن پس از اجرای دوباره محدودیت‌های کرونایی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چین، کشور منشاء ویروس کرونا در دو ماه گذشته با جدی‌ترین موج بیماری کووید-۱۹ روبه‌رو شده است. اگرچه شمار مبتلایان در مقیاس جهانی ناچیز است، اما دولت بر اجرای سیاست ریشه‌کنی ویروس تاکید دارد.

آگهی

چین، کشور منشاء پیدایش ویروس کرونا در دو ماه گذشته با جدی‌ترین موج بیماری کووید-۱۹ روبه‌رو شده است. اگرچه شمار مبتلایان در مقیاس جهانی ناچیز است، اما دولت بر اجرای سیاست ریشه‌کنی ویروس تاکید دارد.

پس از قرنطینه و شهربندان شانگهای، پرجمعیت‌ترین شهر این کشور از ماه آوریل، میلیون‌ها نفر در پکن، پایتخت از روز دوشنبه مجبور به دورکاری شدند. تمام کسب‌وکارهای غیرضروری تعطیل و مناطق شلوغ، به‌ویژه در شرق پایتخت به «محله ارواح» تبدیل شده‌اند. به گزارش برخی رسانه‌های محلی و آنچنان که در ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌آید، کارمندان دولت که مجبور به حضور در سر کار هستند، ملزم به استفاده از پوشش ویژه شده‌اند. 

سیاست‌های سختگیرانه در حالی اتخاذ می‌شوند که پکن با ۲۲ میلیون نفر جمعیت در شبانه روز گذشته تنها ۴۹ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرد. به نظر می‌رسد رویکرد دولت در شانگهای در ماه گذشته موفقیت‌آمیز بوده است: این شهر که یک ماه پیش روزانه بیش از ۲۵هزار مورد ابتلا را ثبت می‌کرد، در شبانه روز گذشته تنها ۴هزار بیمار جدید را شناسایی کرده است. 

بر اساس آمار رسمی، موج جدید شیوع ویروس کرونا در شانگهای ۵۰۰ قربانی بر جای گذاشته و به این ترتیب از زمان آغاز همه‌گیری تا کنون، ۵ هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده‌اند. به این ترتیب چین با اختلاف زیاد، یکی از موفق‌ترین عملکردها را در مهار این بیماری جهانی داشته است. 

مقام‌های محلی می‌گویند اطمینان دارند که شهروندان قرنطینه شده، به مواد غذایی کافی دسترسی دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موج کووید در کره شمالی؛ پیونگ‌یانگ ۷۹ هزار «بیمار جدید مبتلا به تب» را گزارش کرد

شمار قربانیان روزانه کرونا در شانگهای چین افزایش یافت

نزدیک به نیمی از شهرهای بزرگ چین در معرض خطر فرونشست زمین قرار دارند