سیل در آفریقای جنوبی جان بیش از ۳۰۰ نفر را گرفت

جاری شدن سیل در آفریقای جنوبی
جاری شدن سیل در آفریقای جنوبی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی جاری شدن سیل در کشورش را پیامد تغییرات آب و هوایی دانست. وی گفت که این حادثه نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی «جدی» است.

آگهی

شمار قربانیان جاری شدن سیل در شرق آفریقای جنوبی روز چهارشنبه از ۳۰۰ نفر فراتر رفت.

بارش شدید باران در ساحل شرقی این کشور باعث رانش زمین و تخریب هزاران واحد مسکونی، جاده‌ و پل‌ در بندر دوربان شده است. سخنگوی دفتر مدیریت بلایای طبیعی آفریقای جنوبی گفت که تعداد قربانیان جاری شدن سیل در استان شرقی کوازولو-ناتال به ۳۰۶ نفر رسیده است.

بارش‌های اخیر در شرق آفریقای جنوبی از بیش از ۶۰ سال پیش تاکنون بی‌سابقه محسوب می‌شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سیریل رامافوسا، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی که به مناطق آسیب‌دیده سفر کرده است اظهار داشت: «پل‌ها تخریب شده‌اند، جاده‌ها از بین رفته‌اند، آدم‌ها جان باخته‌اند، ملت ما آسیب دیده است. این فاجعه‌ای در ابعاد بزرگ است.»

رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی همچنین جاری شدن سیل در کشورش را پیامد تغییرات آب و هوایی دانست. وی گفت که این حادثه طبیعی نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی «جدی» است.

عملیات امداد و نجات در حالی ادامه دارد که ده‌ها نفر به دنبال جاری شدن سیل و رانش زمین ناپدید شده‌اند. مقامات آفریقای جنوبی نیروهای ارتش این کشور را برای کمک به آسیب‌دیدگان بسیج کرده‌اند.

سامانه‌های بارش‌زا و طوفانی هر سال بین ماه‌های نوامبر تا آوریل از کشورهای جنوب قاره آفریقا عبور می‌کنند اما آفریقای جنوبی اغلب از این طوفان‌ها در امان می‌ماند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیل مرگبار در برزیل جان دست‌کم ۹۴ نفر را گرفت

حمایت آفریقای جنوبی از فلسطینی‌ها چگونه با پرونده نسل‌کشی در این کشور عجین شده است؟

«مردم» در یکی از خشن‌ترین شهرک‌های آفریقای جنوبی هفت جوان را زنده‌زنده سوزاندند