تیم چهارم گروه ایران در جام جهانی روز ۱۵ خرداد مشخص خواهد شد

قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس قرعه‌کشی فیفا، ایران، آمریکا و انگلستان باید منتظر چهارمین کشور حاضر در این گروه بمانند و بعد از برگزاری این مسابقات پلی‌آف، دیگر رقیب خود در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ را بشناسند.

آگهی

با اعلام یوفا، تیم چهارم حاضر در گروه دوم مسابقات جام جهانی روز پنجم ژوئن برابر با ۱۵ خرداد مشخص خواهد شد.

بعد از آنکه دیدار دو تیم اوکراین و اسکاتلند در چارچوب رقابت‌های پلی آف قاره اروپا به دلیل تهاجم نظامی روسیه به اوکراین به تعویق افتاده بود، اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا اعلام کرد که این دو تیم رقابت خود برای صعود به جام جهانی را روز اول ژوئن و در اسکاتلند برگزار خواهند کرد.

از بازی‌های این گروه قبلا ولز موفق شده بود با شکست اتریش به دیدار پایانی راه یابد. بنابراین برنده جدال اسکاتلند و اوکراین باید روز پنجم ژوئن به ولز برود و مهمان یاران گرت بیل باشد. برنده این مسابقه (ولز با برنده اوکراین- اسکاتلند) به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود خواهد کرد و به به جمع سه تیم انگلستان، ایران و ایالات متحده آمریکا در گروه دوم جام جهانی ۲۰۲۲ اضافه می‌شود.

بر اساس قرعه‌کشی فیفا، ایران، آمریکا و انگلستان باید منتظر چهارمین کشور حاضر در این گروه بمانند و بعد از برگزاری این مسابقات پلی‌آف دیگر رقیب خود در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ را بشناسند.

مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ که در ماه‌های نوامبر و دسامبر برگزار می‌شود برای نخستین بار در طول تاریخ و به دلیل گرمای هوای قطر، در فصل زمستان و نه تابستان برگزار خواهد شد. ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها در ۸ گروه چهار تیمی به مصاف یکدیگر می‌روند و در پایان مرحله مقدماتی، دو تیم برتر راهی دور دوم خواهند شد. تیم ملی فوتبال ایران که تاکنون موفق نشده از دور مقدماتی صعود کند، امیدوار است ناکامی خود در ادوار گذشته را جبران و برای نخستین بار از گروه خود به مرحله بعدی راه یابد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بازی نخست تیم ملی ایران روز ۲۱ نوامبر با انگلستان خواهد بود و سفید‌پوشان چهار روز بعد یعنی ۲۵ نوامبر با برنده پلی‌آف اروپا رقابت می‌کنند. ایران در آخرین بازی خود روز ۳۱ نوامبر برابر با ۸ آذر با تیم ملی آمریکا مسابقه خواهد داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیدبندی رسمی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ ایران در سید سوم قرار گرفت

لیگ قهرمانان اروپا؛ بایرن در رم مغلوب لاتزیو شد، پاریس با درخشش امباپه حریف خود را شکست داد

درباره ماریو زاگالو؛ منجی پله، منفور روماریو