شان پن تهدید کرد: اگر زلنسکی در مراسم اسکار سخنرانی نکند جوایز خود را نابود خواهم کرد

شان پن در حاشیه فیلمبرداری مستندی که درباره با جنگ اوکراین و روسیه ساخته است
شان پن در حاشیه فیلمبرداری مستندی که درباره با جنگ اوکراین و روسیه ساخته است Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک بازیگر هالیوود می‌گوید مراسم اسکار باید به رئيس جمهوری اوکراین اجازه دهد تا در میانه مراسم اعطای جایزه بهترین فیلم‌های سال برای حاضران سخنرانی کند.

آگهی

شان پن، بازیگر مطرح هالیوود می‌گوید اگر در طول مراسم اسکار، ولدویمیر زلنسکی، رئيس جمهوری اوکراین صحبت نکند، او جایزه اسکار خود را نابود خواهد کرد.

آقای پن که ۶۱ سال دارد در مصاحبه‌ای گفته که سخنرانی زلنسکی در طول پخش مراسم اسکار که روز یکشنبه برگزار می‌شود بسیار اهمیت دارد.

او در این رابطه افزود: «هیچ کاری بزرگتر از این نیست که جوایز اسکار به او این فرصت را بدهد که برای همه ما صحبت کند.»

پن که در حال حاضر در لهستان حضور دارد می‌گوید اخیرا در اوکراین بوده و مستندی هم درباره درگیری بین کشورهای روسیه و اوکراین ساخته است. این بازیگر با همکاری شرکت VICE World News و Endeavour Content این مستند را ساخته است.

این بازیگر هالیوود البته اشاره‌ای به این نکرده که چرا سخنرانی یک سیاستمدار در طول مراسم اهدای جوایز سینمایی تا این اندازه اهمیت دارد اما به باور پن، رئيس جمهوری اوکراین مردی است که فیلم‌ها را درک می‌کند و سابقه طولانی و موفقی از خود در این عرصه به جا گذاشته است.

پن برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های رودخانه مرموز (۲۰۰۳) و میلک (۲۰۰۸) برندهٔ دو جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده‌است.

زلنسکی که پیشتر یک کمدین بوده و در یک مجموعه تلویزیونی نقش رئيس جمهوری را بازی می‌کرد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۹ توانست آرای مردم را کسب و به عنوان رئيس جمهوری اوکراین معرفی شود.

 شرکت نفتلیکس اعلام کرده که مجموعه تلویزیونی طنزی که او در ان به شهرت رسید قرار است بار دیگر به این پلتفرم بازگردد و مردم می‌توانند بار دیگر مجموعه «در خدمت مردم» را از طریق نتفلیکس تماشا کنند.

در این مجوعه طنز زلنسکی در نقش یک معلم بازی می‌کند که در پی ویدیویی که از خود منتشر می‌کند و در آن از فساد شکایت می‌کند، به شکل غیرمنتظره‌ای به عنوان رئيس جمهوری اوکراین انتخاب می‌شود.

شان پن در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این رابطه گفت: «اگر زلنسکی اجازه سخنرانی نداشته باشد، این لحظه‌ای خواهد بود که برای همیشه در تاریخ سینما و مراسم اسکار به بدی به یاد خواهد ماند.» 

او در ادامه افزود: «اگر آکادمی انتخاب کرده که به زلنسکی اجازه سخنرانی ندهد، فکر می‌کنم تک تک افرادی که در این مراسم نقش آفرین هستند خود را در زشت‌ترین لحظه تاریخ هالیوود ماندگار کرده‌اند. ما در چنین لحظاتی باید در کنار رهبری اوکراین و کودکانی باشیم که تلاش می‌کند از کودکان اوکراینی محافظت کند.»

اظهارات آقای شان پن هنوز با واکنشی از سوی آکادمی اسکار رو به رو نشده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نامزدهای جوایز اسکار ۲۰۲۳ معرفی شدند

ویل اسمیت به مدت ۱۰ سال از حضور در اسکار محروم شد

ویل اسمیت از مجری مراسم اسکار عذرخواهی کرد