آینده پورشه، خودروهای الکتریکی خواهد بود

پورشه تایکان 4S در نمایشگاه بین المللی خودرو شانگهای
پورشه تایکان 4S در نمایشگاه بین المللی خودرو شانگهای Copyright AFP
نگارش از مریم عباسی‌زادهبا استفاده از Reuters
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

الیور بلوم، مدیر اجرایی پورشه روز جمعه ۱۸ مارس و در جریان کنفرانس مطبوعاتی گروه با تاکید بر اینکه «آینده پورشه خودروهای برقی خواهد بود»، از این هدف‌گذاری جدید گروه آلمانی پرده برداشت. این سیاست پیش از این تنها در مورد مدل‌های برقی پورشه از جمله خودروهای پلاگین هیبریدی، اعمال می‌شد.

آگهی

پورشه، سازنده خودروهای لوکس اسپرت، هدف بلندپروازانه‌تری را برای خودروهای الکتریکی‌اش تعیین کرده است. این خودروساز برجسته آلمانی می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ فروش اتومبیل‌های الکتریکی خود را به بیش از ۸۰ درصد فروش سالیانه برساند.

الیور بلوم، مدیر اجرایی پورشه روز جمعه ۱۸ مارس و در جریان کنفرانس مطبوعاتی گروه با تاکید بر اینکه «آینده پورشه خودروهای برقی خواهد بود»، از این هدف‌گذاری جدید گروه آلمانی پرده برداشت.

این سیاست پیش از این تنها در مورد مدل‌های برقی پورشه از جمله خودروهای پلاگین هیبریدی، اعمال می‌شد.

تایکان (Taycan) نخستین و تنها خودروی تمام الکتریکی پورشه تا به امروز است؛ اما انتظار می‌رود دو خودروی برقی بعدی این شرکت آلمانی یعنی ماکان اس‌یووی (Macan) در سال ۲۰۲۳ و مدل اسپورت ۷۱۸ باکستر تا سال ۲۰۲۵ روانه بازار شوند. مدیرعامل پورشه همچنین بدون اشاره به زمان عرضه، از تولید نسخه هیبرید مدل اسپرت ۹۱۱ خبر داد.

این درحالیست که حصول توافق تازه بین فولکس‌واگن و سهامدار اصلی آن پورشه اس‌ای می تواند ارزش این زیرمجموعه فولکس‌واگن را تا ۹۰ میلیارد یورو بالا ببرد. توافق تازه قرار گرفتن پورشه در فهرست زیرمجموعه فولکس‌واگن شامل عرضه حداکثر ۲۵ درصد از سهام ممتاز پورشه AG، فروش ۲۵ درصد به علاوه ۱ سهم عادی این خودروساز به پورشه اس‌ای و پرداخت ۴۹ درصد از درآمدهای اولیه عرضه نخست به سهامداران فولکس‌واگن به عنوان سود سهام ویژه است.

پیش‌تر و در اواسط ماه فوریه شرکت فولکس‌واگن از تصمیم خود مبنی بر عرضه سهام زیرمجموعه خودروهای اسپورت این شرکت یعنی پورشه، به بازار بورس خبر داده بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شرکتی سوئدی بزرگترین ذخایر عناصر خاکی کمیاب در اروپا را کشف کرد

رویترز فاش کرد: اپل در حال تولید خودروهای الکتریکی منحصربفردی است

سرنوشت پروژه کلیدی شرکت «بی.‌ام.‌و» در شهر کوچکی از ایالت باواریای آلمان رقم می‌خورد