رویترز فاش کرد: اپل در حال تولید خودروهای الکتریکی منحصربفردی است

نشان تجاری شرکت اپل
نشان تجاری شرکت اپل Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت اپل تولید انبوه خودروهای خودران الکتریکی را در دستور کار خود قرار داده؛ خودرویی که به گواه یکی از منابع خبری رویترز دارای یک باتری ارزان‌قیمت خواهد بود که در عین ارزانی توان حرکت خودرو را در مقایسه با رقبای موجود به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد.

آگهی

خبرگزاری رویترز از تلاش شرکت اپل برای تولید خودروهای سواری مجهز به فناوری جدید باتری‌های الکتریکی تا سال ۲۰۲۴ خبر داد.

به گزارش رویترز به نقل از دو مقام آگاه، شرکت اپل تولید انبوه خودروهای خودران الکتریکی را در دستور کار خود قرار داده؛ خودرویی که به گواه یکی از منابع خبری رویترز دارای یک باتری ارزان‌قیمت خواهد بود که در عین ارزانی توان حرکت خودرو را در مقایسه با رقبای موجود به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد.

این باتری در حال آزمایش که LFP نام دارد از ترکیب شیمیایی لیتیوم فسفات آهن ساخته شد و احتمال گرم شدن آن از انواع باتری‌های لیتیوم یونی موجود کمتر است و در نتیجه باتری ایمن‌تری می‌تواند باشد.

همچنین خودروی خودران در حال طراحی و ساخت اپل احتمالا با استفاده از حسگرهای لیدار (Lidar) که پیشتر در برخی مدل‌های آیفون از جمله آیفون ۱۲ پرو مورد استفاده قرار گرفته، قادر خواهد بود تا نمای سه بعدی دقیقی از جاده داشته باشد. در عین حال، این خودرو دارای چندین حسگر لیدار برای اسکن مسافت‌های مختلف خواهد بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هر چند که شرکت اپل از اظهارنظر در مورد پروژه خودروسازی خود امتناع کرده ولی رویترز گزارش داده که شرکت اپل تولید خودروی خود را با مشارکت یک شرکت خودروساز باسابقه انجام خواهد داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ساخت باتری تازه‌ای برای خودروی برقی که فقط در ۵ دقیقه شارژ می‌شود

حادثه برای هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا؛ گوشی آیفون از ارتفاع ۱۶ هزار پایی سقوط کرد و سالم ماند

نگرانی‌ها پیرامون ایمنی «تسلا سایبرتراک»؛ خودرویی با بدنه فولادی و طراحی نامتعارف