عربستان با شرکت آمریکایی لاکهید مارتین قرارداد توسعه صنایع دفاع ضد موشکی امضا کرد

تصویر آرشیوی است
تصویر آرشیوی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به‌گفته عربستان توافق‌نامه اجرای دو پروژه بومی سازی تولید پرتابگرهای موشک‌های رهگیر و همچنین ساخت کانتینرهای موشک با همکاری شرکت لاکهید مارتین نهایی شده است. همچنین بر اساس این گزارش یکی از پروژه‌ها بومی سازی سامانه پدافند هوایی تاد به شمار می‌آید.

آگهی

عربستان سعودی می‌گوید قراردادی با شرکت آمریکایی لاکهید مارتین برای توسعه صنایع دفاع موشکی خود امضا کرده است. این قرارداد در حالی امضا می‌شود که سعودی در ماه‌های اخیر به شدت در مقابل حملات برون مرزی حوثی‌های یمن آسیب‌پذیر بوده است.

خبرگزاری دولتی عربستان با اعلام این مطلب تاکید کرده که در این قرارداد ساخت و تولید پرتابگرها و سایر تجهیزات مورد استفاده در سامانه دفاع ضد موشکی مورد توافق طرفین قرار گرفته است. مقام‌های سعودی مبلغ این قرارداد را فاش نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، اداره کل صنایع نظامی در خصوص جزئیات این قرارداد تاکید کرده که بر اساس این توافق‌نامه انجام دو پروژه بومی سازی تولید پرتابگرهای موشک‌های رهگیر و همچنین ساخت کانتینرهای موشک با همکاری شرکت لاکهید مارتین نهایی شده است. همچنین بر اساس این گزارش یکی از پروژه‌ها بومی سازی سامانه پدافند هوایی تاد به شمار می‌آید.

این قرارداد در حاشیه یک نمایشگاه بین‌المللی تسلیحات که روز یکشنبه در پایتخت عربستان افتتاح شد، به امضا رسیده است.

ایالات متحده، در زمان دولت دونالد ترامپ و در اکتبر ۲۰۱۹ همزمان با شدت‌گیری تنش‌های میان ریاض و تهران، سامانه‌های دفاعی تاد و پاتریوت را برای مقابله حملات حوثی‌ها در عربستان مستقر کرد. به گفته ارتش آمریکا، این سامانه در ماه ژانویه یک حمله هوایی توسط حوثی یمن به امارات متحده عربی را رهگیری کرد.

امارات بخشی از ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی که از سال ۲۰۱۵ به یمن حمله کرده‌اند و بعد از گذشت ۷ سال هنوز نتوانسته‌اند در این جنگ پیروز شوند. حملات گسترده‌ نیروهای ائتلاف به یمن باعث به راه افتادن وضعیت بسیار وخیم در این کشور جنگ‌زده شده و ده‌ها هزار نفر که عمدتا هم غیرنظامی بوده‌اند توسط موشک‌ها و هواپیماهای سعودی و اماراتی کشته شده‌اند.

با این حال حملات هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های حوثی‌ها به مناطقی از عربستان سعودی نگرانی‌هایی را در ریاض در خصوص توانمندی سامانه دفاع ضد موشکی این کشور پدید آورده است. مقام‌های سعودی می‌گویند تاکنون بیش از ۸۵۰ هواپیمای بدون سرنشین به این کشور حمله کرده‌اند و حدود ۵۹ نفر نیز در این حملات جان خود را از دست داده‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ائتلاف تحت رهبری عربستان ایفای نقش در بمباران مر‌گ‌بار زندان صعده را رد کرد

بیش از ۱۷۰ نفر در حمله هوایی عربستان به یک زندان در یمن کشته و زخمی شدند

سازمان دختر شایسته جهان ادعای شرکت نماینده عربستان در رقابت‌های امسال را تکذیب کرد