امارات پس از قرار گرفتن در فهرست خاکستری «اف‌ای‌‌تی‌اف» وعده «اقدامات موثر» داد

امارات عربی متحده
امارات عربی متحده Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی کشورهایی را شامل می‌شود که باید برای مبارزه با پولشویی، تامین مالی تروریسم و تامین مالی اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی تحت نظارت بیشتری قرار گیرند.

آگهی

امارات عربی متحده که به تازگی به فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) اضافه شده وعده داد تا اقدامات موثرتری در زمینه تخلفات مالی در پیش گیرد.

فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی، سازمانی بین‌دولتی که سال ۱۹۸۹ به ابتکار گروه هفت برای مبارزه با پول‌شویی تاسیس شد کشورهایی را شامل می‌شود که باید تحت نظارت بیشتری برای تخلفات مالی قرار گیرند.

به گزارش فرانس‌پرس، مقامات امارات عربی متحده پس از قرار گرفتن نام کشورشان در این فهرست، وعده «اقدامات قوی» علیه پولشویی و تامین مالی تروریسم داده‌اند.

این کشور ثروتمند خلیج فارس که دُبی، قطب‌ بزرگ تجارت و گردشگریِ آسیا و خاورمیانه را در خود جای داده روز جمعه به فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی، مستقر در پاریس اضافه شد.

بدین ترتیب امارات از این پس به همراه ۲۳ کشور دیگر از جمله یمن، سوریه و سودان جنوبی به فهرست خاکستری اف‌ای‌تی‌اف پیوست تا تحت نظارت بیشتر از حیث پولشویی و تامین حمایت مالی از فعالیت‌ها و گروه‌های تروریستی قرار گیرد.

گروه مالی اقدام مالی که از آن همچنین به عنوان یک دیده‌بان جهانی نام برده می‌شود در بیانیه‌ خود یادآور شد که کشورهای قرار گرفته در فهرست خاکستری « برای رفع کمبودها و نقصان‌های استراتژیک در برنامه‌های خود جهت مقابله با پولشویی، تامین مالی تروریسم و تامین مالی اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی به طور فعال با اف‌ای‌تی‌اف همکاری می کنند.»

مقامات امارات عربی متحده گفته‌اند که تلاش خواهند کرد تا به فهرست الزامات مورد درخواست این گروه ضربت، از جمله افزایش پیگردهای قضایی و شناسایی موارد فرار از تحریم‌ها و مجازات‌ها توجه و عمل کنند.

دفتر اجرایی مبارزه با پولشویی و مقابله با تامین مالی تروریسم امارات متحده عربی در این خصوص با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: امارات نقش خود را در حفاظت از یکپارچگی سیستم مالی جهانی به شدت جدی می گیرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: «امارات عربی متحده به تلاش‌های مستمر خود برای شناسایی، انهدام و مجازات مجرمان و شبکه‌های مالی غیرقانونی ادامه می‌دهد» و نسبت به انجام «اقدامات قوی و مداوم... برای تضمین ثبات و یکپارچگی سیستم مالی کشور» متعهد می‌شود.

امارات متحده عربی، کشوری غنی از منابع طبیعی، به نقطه پیوندی تبدیل شده که خاورمیانه، اروپا، آسیای مرکزی و آسیا را به هم متصل می کند.

دبی از جمله شهرهای این کشور امیرنشین است که شلوغ ترین فرودگاه جهان از نظر حمل و نقل بین المللی مسافر و نیز یکی از پرترددترین بنادر دریایی را در خود جای داده است.

این کشور بیابان‌خیز در حالی به جای تکیه بر نفت، اقتصاد خود را با موفقیت قابل توجهی متنوع کرده است که همچنان به دلیل ناکامی در مبارزه موثر با مراودات مالی مشکوک زیر تیغ انتقادات کارشناسان و سازمان های بین المللی قرار دارد.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنش دیپلماتیک با غرب و چالش اف‌ای‌تی‌اف؛ لیر ترکیه سقوط تاریخی دیگری را ثبت کرد

ایران بار دیگر در فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی (اف‌‌ای‌تی‌اف‌) قرار گرفت

بازار رحم اجاره‌ای، آیا تلاش‌ها برای حمایت از حقوق زنان در کنفرانس جهانی رم به نتیجه می‌رسد؟