گزارش یورونیوز از کمک‌های مردمی ایتالیایی‌ها به اوکراین؛ «این جنگی است در سطح جهان و اروپا»

زینا، شهروند اوکراینی ساکن رم، از همبستگی ایتالیایی‌ها می‌گوید
زینا، شهروند اوکراینی ساکن رم، از همبستگی ایتالیایی‌ها می‌گوید Copyright Euronews
Copyright Euronews
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کامیون‌های حامل کارتون‌های اقلام اهدایی به طور متوسط روزانه دو تا سه بار رم را به مقصد غرب اوکراین ترک می‌کنند.

آگهی

رفت و آمد خودروها روبروی کلیسای اوکراینی شهر رم در ایتالیا این روزها قطع نمی‌شود. این خودروها متعلق به شهروندانی است که برای اهدای کمک‌‌های مختلف به اوکراین به این کلیسا می‌آیند. داوطلبان کلیسا هم فهرست‌های اقلام مورد نیاز را به آنها می‌دهند. برخی از شهروندان مسیر را چندین بار طی می‌کنند تا اقلام ذکرشده در فهرست را به کلیسا برسانند.

این اجناس و لوازم برای نظامیان و غیرنظامیان هر دو ضروری و لازم است. پتو و لباس گرم، دارو و مواد غذایی از جمله این نیازمندی‌های فوری است.

بسیاری از شهروندانی که به این کلیسا مراجعه می‌کنند ایتالیایی هستند اما اکثر داوطلبان را اوکراینی‌ها تشکیل می‌دهند. از جمله آنها «زینا» که برادرزاده‌اش در حال حاضر در خط مقدم مقاومت در برابر نیروهای روس است. زینا که بیست سال است در ایتالیا زندگی می‌کند، می‌گوید: «برادر و برادرزاده‌ام در اوکراین به سر می‌برند. برادرزاده‌ام ارتشی است. ما در حال حاضر از وضعیت او بی‌خبریم چون خطوط تلفن قطع شده‌است. فقط می‌توانیم اینجا در کلیسای خود برایشان دعا کنیم.»

در زیرزمین کلیسا، داوطلبان به دسته‌بندی اقلام اهدایی می‌پردازند. آنها دارو و غذا را از پوشاک جدا می‌کنند. لباس‌های زمستانی و گرم و دارو در حال حاضر مهمترین و فور‌ی‌ترین اقلام مورد نیاز است. بسیاری از داروها در موارد جراحت سنگین و خونریزی کاربرد دارد.

یکی از داوطلبان می‌گوید این داروها به سرعت به خطوط مقدم درگیری ارسال می‌شود چرا که تعداد زخمی‌ها بالاست.

یکی دیگر از داوطلبان درباره موضع اتحادیه اروپا در قبال این جنگ می‌گوید: «اروپا باید نگاه واقع‌بینانه به این جنگ داشته باشد. این فقط یک جنگ در خاک اوکراین نیست. این جنگی است که در جهان و در اروپا به وقوع می‌پیوندد.»

کشیش مارکو سِِمِهِن، مدیر کلیسای سنت سوفیا در رم، از استقبال گرم مردم و حضورشان برای کمک می‌گوید: «مردم در اینجا به نحو بسیار گویایی به ما پاسخ داده‌اند. ما انتظارش را نداشتیم. ایتالیایی‌ها حس برادرانه خود نسبت به اوکراینی‌ها را نشان داده‌اند. شهروندان اوکراینی بسیاری در این کشور زندگی می‌کنند و در اقتصاد ایتالیا مشارکت دارند.»

کامیون‌های حامل کارتون‌های اقلام اهدایی به طور متوسط روزانه دو تا سه بار به مقصد شهرهای بزرگ غرب اوکراین رم را ترک می‌کند. در حال حاضر، هنوز جاده‌ها باز است اما امکان دارد با پیشروی درگیری‌ها، دسترسی به راه‌ها دشوار شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشمکش سیاسی زیر سایه هراس از بحران مالی؛ در ایتالیا چه می‌گذرد؟

هشتمین روز جنگ در اوکراین؛ زلنسکی می‌گوید به دنبال گفتگو با پوتین به عنوان «تنها راه توقف جنگ» است

کشف دیوارنگاره‌های دست‌نخورده در ایتالیا؛ تالاری شگفت‌انگیز که روایت‌گر نبرد تروا و اساطیر یونان است