دست کم ۹ سرباز ائتلاف سعودی در حمله موشکی حوثی‌ها در یمن کشته شدند

عکس آرشیوی مربوط به حمله موشکی حوثی‌ها به مواضع ائتلاف ژوئن ۲۰۲۱
عکس آرشیوی مربوط به حمله موشکی حوثی‌ها به مواضع ائتلاف ژوئن ۲۰۲۱ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مریم عباسی‌زاده با استفاده از  AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سودان یکی از کشورهای فقیر آفریقاست که جنگجویان زیادی را به یمن اعزام کرده است. اکثر این افراد از اعضای شبه‌نظامی «جان‌جاوید» هستند که به کشتارهای متعددی در دارفور متهم شده‌اند.

آگهی

منابع اطلاعاتی از کشته شدن دست‌کم ۹ سرباز سودانی در یمن خبر دادند. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه شورشیان حوثی صبح چهارشنبه دوم مارس با موشک یک پایگاه نظامی ائتلاف را در شمال یمن هدف قرار دادند که در نتیجه این حمله حداقل ۹ سرباز سودانی کشته و بیش از ۳۰ نفر دیگر مجروح شدند.

قربانیان از اعضای ائتلاف نظامی به رهبر ریاض بودند که از سال ۲۰۱۵ از نیروهای وفادار به دولت رسمی یمن در مقابل شورشیان حوثی نزدیک به ایران، حمایت می‌کنند. هدف حوثی‌ها یک پایگاه نظامی واقع در منطقه حجه در نقطه مرزی با عربستان بوده است.

سودان یکی از کشورهای فقیر آفریقاست که جنگجویان زیادی را به یمن اعزام کرده است. اکثر این افراد از اعضای شبه‌نظامی «جان‌جاوید» هستند که به کشتارهای متعددی در دارفور متهم شده‌اند.

در دسامبر گذشته هم ۱۴ سرباز سودانی در نتیجه حمله مشابه حوثی‌ها در همین منطقه کشته شده بودند.

از اواخر سال ۲۰۱۹ دولت انتقالی سودان تعداد نیروهای خود را در یمن از ۱۵ هزار نفر به ۵ هزار نفر کاهش داده است. در ژانویه ۲۰۲۰ ده‌ها تن از شهروندان سودان با برپایی تجمعات اعتراضی در خارطوم خواستار بازگشت بستگان خود به کشور شدند. معترضان ادعا می‌کردند یک شرکت اماراتی، بستگان فقیر آن‌ها را برای جنگ در لیبی و یمن استخدام کرده است.

صنعا، پایتخت یمن از سال ۲۰۱۴ تحت کنترل حوثی‌هاست و نبرد این گروه شورشی با ائتلاف سعودی که امارات هم نقش مهمی در آن ایفا می‌کند ادامه دارد.

جنگ خانمانسوز یمن، که فقیرترین کشور شبه‌جزیره عربستان محسوب می‌شود تا کنون چندصدهزار کشته و میلیون‌ها آواره برجای گذاشته و یکی از فجیع‌ترین شرایط انسانی تاریخ معاصر را رقم زده است.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یونیسف: روزانه چهار کودک یمنی کشته یا معلول می‌شوند

عیدروس الزبیدی مستقر در عدنِ یمن: عملیات زمینی علیه حوثی‌ها لازم است

حوثی‌ها برای «دومین بار» نفتکش حامل نفت روسیه را «به اشتباه» هدف قرار دادند