اعتراض‌ها به تدابیر بهداشتی در کانادا؛ لزوم ارائه گواهی سلامت در انتاریو لغو می‌شود

اعتراض‌ها علیه تدابیر بهداشتی در اتاوا، پایتخت کانادا
اعتراض‌ها علیه تدابیر بهداشتی در اتاوا، پایتخت کانادا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نخست‌وزیر کانادا پیش از این گفته بود که برای پایان بخشیدن به اعتراض‌ها در اتاوا، پایتخت این کشور «همه گزینه‌ها» روی میز است.

آگهی

سخنگوی جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا می‌گوید که او روز دوشنبه درباره اعتراض‌های جاری به تدابیر اتخاذ شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سخنرانی خواهد کرد.

نخست‌وزیر کانادا روز جمعه گفته بود که برای پایان بخشیدن به اعتراض‌ها در اتاوا، پایتخت این کشور «همه گزینه‌ها» روی میز است. این اعتراض‌ها که برای سومین هفته همچنان ادامه دارد زندگی روزمره در اتاوا را مختل کرده است.

برخی از گزارش‌های تائیدنشده از احتمال استفاده جاستین ترودو از مقررات مرتبط با اعلام شرایط اضطراری حکایت دارد. این مقررات در صورت بروز «بحران ملی» به دولت فدرال قدرت بیشتری برای مقابله با شرایط اضطراری می‌دهد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

موج کنونی اعتراض‌ به محدودیت‌های اعمال شده در کانادا اواخر ماه ژانویه از سوی رانندگان کامیون آغاز شد. راننده‌های کامیون به لزوم ارائه گواهی واکسیناسیون برای عبور از مرز کانادا با ایالات متحده معترض بودند. این اعتراض‌ها به تدریج به جنبشی علیه تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با همه‌گیری بیماری «کووید ۱۹» و در برخی موارد دیگر سیاست‌های دولت جاستین ترودو تبدیل شد.

داگ فورد، رئیس دولت محلی انتاریو روز دوشنبه اعلام کرد که سیاست لزوم ارائه گواهی واکسیناسیون در این استان از روز اول مارس دیگر به اجرا در نخواهد آمد. وی افزود که اکثر ساکنان انتاریو در برابر بیماری «کووید ۱۹» واکسینه شده‌اند و اوج شیوع سویه اومیکرون در این منطقه نیز گذشته است.

انتاریو پرجمعیت‌ترین استان کانادا محسوب می‌شود. محدودیت‌های سختگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر بار دیگر در این استان به اجرا درآمد.

نخست‌وزیر کانادا قرار است پیش از سخنرانی روز دوشنبه خود با روسای تمام دولت‌های محلی در این کشور رایزنی کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کانادا بار دیگر در فرودگاه‌های اصلی از مسافران تست کرونا می‌گیرد

غرق شدن کشتی اسپانیایی در نزدیکی ساحل کانادا؛ ۷ کشته و ۱۴ مفقود

رئیس جمهوری اوکراین به دنبال کمک‌های بیشتر در آمریکای شمالی؛ زلنسکی از واشنگتن وارد اتاوا شد