ثبت سود ۱۵ میلیارد یورویی؛ توتال‌انرژی به روستائیان و فقرا گاز و بنزین ارزان‌تر می‌فروشد

پاتریک پویانه، مدیرعامل توتال‌انرژی
پاتریک پویانه، مدیرعامل توتال‌انرژی Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پاتریک پویانه با یادآوری این که شرکت توتال‌انرژی در طول بحران ناشی از همه‌گیری کووید، با ارائه کارت سوخت مجانی به ۱.۵ نفر از کادر درمان فرانسه تعهد اجتماعی خود را نشان داده، از طرح تازه این شرکت رونمایی کرد.

آگهی

عایدی سالانه شرکت توتال‌انرژی پس از دو سال کاهش پیاپی در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۵ درصد افزایش یافت و به ۱۶۶ میلیارد یورو رسید. رشدی که بیش از همه مدیون جهش قیمت انرژی و به ویژه نفت و گاز در سال ۲۰۲۱ بوده و سود سالانه این شرکت را به ۱۵ میلیارد یورو رسانده است.

در حالی که قیمت نفت به دلیل افت تقاضای ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا طی دو سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در محدوده ۷۳ تا ۲۴ دلار نوسان داشت، بهای آن که در ابتدای سال ۲۰۲۱ به ۵۲ دلار رسیده بود، به دلیل رشد تقاضای ناشی از کاهش محدودیت‌های کرونایی، در اواخر سال گذشته میلادی تا ۸۵ دلار صعود کرد.

در شرایطی که قیمت نفت این روزها نیز در مرز ۹۰ دلار نوسان دارد، پاتریک پویانه، رئیس توتال‌انرژی، روز چهارشنبه پیش‌بینی کرد که بهای نفت برای مدت طولانی بالا بماند. با این حال او به مشتریان این شرکت وعده داد که همزمان با افزایش درآمد و سود نسبت به ایفای مسئولیت اجتماعی خود متعهدتر از گذشته باشد.

آقای پویانه با یادآوری این که شرکت توتال‌انرژی در طول بحران ناشی از همه‌گیری کووید در سال ۲۰۲۱، با ارائه کارت سوخت مجانی به ۱.۵ نفر از کادر درمان فرانسه تعهد اجتماعی خود را نشان داده، از طرح تازه این شرکت رونمایی کرد.

مدیرعامل شرکت توتال‌انرژی اعلام کرد که مطابق تازه این شرکت در بیش هزار و صد جایگاه‌ عرضه سوخت در مناطق روستایی فرانسه برای خرید هر ۵۰ لیتر بنزین، ۵ یورو تخفیف در نظر گرفته شده و در عمل معادل ۱۰ سنت یورو از قیمت هر لیتر بنزین(حدود ۱.۷ یورو) کسر می‌شود. او خاطرنشان کرد که این طرح از روز دوشنبه آینده و به مدت سه ماه اجرا خواهد شد.

آقای پویانه همچنین گفت که شرکت توتال‌انرژی چک‌های ۱۰۰ یورویی نیز برای مشترکان بی‌بضاعت گاز در نظر گرفته که تعداد آنها حدود ۲۰۰ هزار مشتری است.

پاتریک پویانه ابراز امیدواری کرد که با کاهش تنش میان روسیه و اکراین قیمت انرژی اندکی کاهش یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گردهمایی ابرثروتمندان در لندن؛ هشدار درباره وقوع یک «شورش واقعی» در آینده نزدیک در پی نابرابری‌ها

بحران کمبود سوخت در فرانسه؛ نخست وزیر فرمان بازگشت به کار کارگران اعتصابی را صادر کرد

کدام بازار سرمایه در طول ۱۰ سال گذشته سود بیشتری داشته است: بیت کوین یا مسکن در لندن؟