فن در لاین: اتحادیه اروپا تحریم‌های قویتری را علیه روسیه آماده کرده است

European Commission President Ursula von der Leyen
European Commission President Ursula von der Leyen Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفتۀ او در این بستۀ تحریمی خط لوله جنجالی «نورد استریم۲» نیز قرار دارد و اینکه این خط لوله درنهایت به بهره برداری برسد یا خیر، به رفتار روسیه بستگی دارد.

آگهی

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در جریان گفتگو با دو روزنامه آلمانی و فرانسوی (Handeslblatt و Les Echos) اعلام کرد که اتحادیه اروپا بسته‌ای «قوی و جامع» از تحریم‌های مالی و اقتصادی را علیه روسیه آماده کرده است که در صورت ادامه تجاوزهای این کشور به اوکراین اجرا خواهد شد.

خانم فن در لاین افزود که این تحریم‌ها شامل «محدود کردن دسترسی‌ به سرمایه‌های خارجی» همچنین «وضع محدودیت‌های صادراتی، به‌ویژه در موضوع کالاهای فنی» می‌شود.

به گفتۀ او در این بستۀ تحریمی خط لوله جنجالی «نورد استریم۲» نیز قرار دارد و اینکه این خط لوله درنهایت به بهره برداری برسد یا خیر، به رفتار روسیه بستگی دارد.

رئیس کمیسیون اروپا افزود که این تحریم‌ها قطعا بر فعالیت «افراد نزدیک به پوتین و الیگارش‌ها» تاثیر خواهد گذاشت.

سخنان خانم فن در لاین در حالی منتشر شده که تنش در مرزهای شرقی اوکراین رو به افزایش است و روز جمعه ایالات متحده هشدار داد که روسیه قصد دارد با اجرای یک عملیات «پرچم دروغین» و متهم کردن اوکراین به حمله، زمینه تجاوز به خاک این کشور را فراهم کند.

کرملین نیز روز پنج‌شنبه واشنگتن را متهم کرد که درخواست‌های امنیتی مسکو برای خروج از بن‌بست کنونی را نادیده گرفته و قصد دارد ۳ هزار نیروی اضافی را به لسهتان و رومانی بفرستد.

همزمان با انتشار اخبار از تشدید اختلافات میان مسکو و واشنگتن، فعالیت‌های دیپلماتیک در اروپا برای یافتن راه حلی برای این بحران ادامه دارد.

بر این اساس، کاخ الیزه مقر ریاست جمهوری فرانسه از دیدار امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور با ولادیمیر پوتین دوشنبه آینده در مسکو و سپس دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز سه‌شنبه در کی‌یف خبر داد.

کرملین نیز روز جمعه اعلام کرد که قرار است اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در اواسط ماه فوریه به مسکو سفر کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران اوکراین؛ روسیه و آلمان وارد جدال رسانه‌ای شدند

اوکراین: برای نخستین‌بار بمب‌افکن راهبردی روسیه را سرنگون کردیم

اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر الکسی ناوالنی؛ از چگونگی شنیدن خبر مرگ او تا انتقاد از غرب