دومین روز تحصن معلمان در ایران؛ یک کنشگر صنفی در مریوان بازداشت شد

اعتصاب معلمان در زنجان
اعتصاب معلمان در زنجان Copyright شبکه‌های اجتماعی
Copyright شبکه‌های اجتماعی
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تحصن‌کنندگان در روز دوم با در دست گرفتن پلاکارد، همچمین خواستار آزادی معلمان زندانی شدند. بامداد یکشنبه شعبان محمدی، کنشگر حقوق معلمان در منزلش در مریوان بازداشت شد.

آگهی

گروهی از معلمان ایران که در اعتراض به وضعیت معیشتی و پایین بودن حقوق خود از روز شنبه در شهرهای مختلف تحصن سراسری خود را آغاز کرده بودند، در روز یکشنبه ۱۰ بهمن بار دیگر در چندین استان دست به تحصن زده و از رفتن به کلاس‌های درس حضوری یا آنلاین سر باز زدند.

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران با اعلام تحصن همکارانش در روز دوم در «سیصد شهر» کشور، در توییتر نوشت که شمار شرکت‌کنندگان در روز دوم بیشتر از روز اول بوده است.

اپلیکیشن یورونیوز را از اپل استور دانلود کنید

شرکت‌کنندگان در تحصن سراسری معلمان همچنین به عدم‌ اجرای کامل رتبه‌بندی، خصوصی‌سازی آموزش و پرورش و نقض اصل آموزش رایگان اعتراض دارند.

بر اساس لایحه رتبه‌بندی معلمان که در اواخر دولت روحانی تصویب شد، پایه و حقوق معلمان باید افزایش یافته و به دست‌کم ٨٠ درصد دستمزد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها برسد، اما دولت سیزدهم با استدلال کمبود بودجه از اجرای کامل آن خودداری کرده و خواستار اصلاح این لایحه شده است. 

تحصن‌کنندگان در روز دوم با در دست گرفتن پلاکارد، همچمین خواستار آزادی معلمان زندانی شدند. بامداد یکشنبه شعبان محمدی، کنشگر حقوق معلمان در منزلش در مریوان بازداشت شد.

تحصن سراسری معلمان از جمله دامنه‌دارترین اعتراضات صنفی در ایران بوده است. آنها در ماه‌های اخیر چندین بار در اعتراض به وضعیت شغلی خود دست به تحصن و اعتصاب زده‌اند.

کانون صنفی معلمان برای ادامه تحصن در روز سوم، یعنی دوشنبه ۱۱ بهمن از ساعت ۱۰ بامداد نیز فراخوان داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معلمان در اعتراض به طرح رتبه‌بندی در چندین استان ایران تجمع کردند

سالگرد درگذشت مهسا امینی؛ اعتراضات پراکنده و تدابیر شدید امنیتی در ایران

ایران «شبکه‌های خارجی» را به دست داشتن در اعتصاب‌ها در بزرگترین میدان گازی جهان متهم کرد