بیمارستان بوستون عمل پیوند قلب یک بیمار را به دلیل واکسینه نشدن لغو کرد

photo provided by Tracey Ferguson shows her son D.J. Ferguson
photo provided by Tracey Ferguson shows her son D.J. Ferguson Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیمارستان در بیانیه خود تاکید کرده که عدم انجام عمل پیوند برای فرگوسن دلایل دیگری نیز داشته است که به دلیل احترام به حریم خصوصی بیمار، از شرح آنها خودداری می‌کند.

آگهی

یکی از بیمارستان‌های ایالات متحده از انجام عمل پیوند قلب برای یکی از بیمارانش خودداری کرده که یکی از دلایل این کار، واکسینه نشدن بیمار در برابر کووید۱۹ بوده است.

بنا بر اعلام دیوید فرگوسن، پدر این بیمار ۳۱ ساله که «دی.جی. فرگوسن» نام دارد، بیمارستان «بریگام» بوستون فرزندش را که نیازمند یک قلب جدید است، از فهرست خود خارج کرده است. او افزود که پسرش خود را در مقابل کووید۱۹ واکسینه نکرده زیرا به این کار «اعتقادی نداشته است».

بیمارستان «بریگام» نیز اعلام کرد که برای اخذ این تصمیم، از خط مشی حاکم بر فعالیت‌های بیمارستان پیروی کرده است.

در بیانیه بیمارستان آمده است: «با توجه به کمبود اندام‌های قابل پیوند، ما باید اطمینان حاصل کنیم که بیماری که یک عضو پیوندی را دریافت می‌کند، بیشترین احتمال زنده ماندن را دارد.»

بیمارستان خاطرنشان می‌کند که به دلیل کمبود اعضای پیوندی، بسیاری از جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفری که هم اکنون در فهرست انتظار دریافت یک عضو هستند، دست‌کم تا ۵ سال دیگر نمی‌توانند آن را دریافت کنند.

سخنگوی بیمارستان نیز اعلام کرد: «نامزدهای دریافت اعضای پیوندی باید علاوه بر داشتن سبک زندگی سالم، در برابر کووید۱۹ نیز واکسینه شده باشند تا به این ترتیب احتمال موفقیت عمل جراحی افزایش یابد و حیات بیمار پس از پیوند تضمین شود. بویژه آنکه در این گروه از بیماران، سیستم ایمنی بدن پس از عمل پیوند بشدت ضعیف می‌شود.»

بیمارستان در بیانیه خود تاکید کرده که عدم انجام عمل پیوند برای فرگوسن دلایل دیگری نیز داشته است که به دلیل احترام به حریم خصوصی بیمار، از شرح آنها خودداری می‌کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، گیرندگان پیوند را تشویق می‌کند که خود را به طور کامل واکسینه کرده و سیستم ایمنی بدنشان را تقویت کنند.

دکتر آرتور کاپلان، رئیس اخلاق پزشکی در دانشکده پزشکی گروسمن ایالات متحده نیز تایید می‌کند که پس از انجام هر نوع عمل پیوند عضو، سیستم ایمنی بدن بیمار بشدت ضعیف می‌شود و در این حالت حتی یک سرماخوردگی می‌تواند کشنده باشد.

او می‌افزاید: «اندام‌های پیوندی کمیاب هستند. بنابراین ما نمی‌خواهیم آنها را به کسانی بدهیم که شانس کمی برای زندگی دارند.»

با وجود تمام این استدلال‌ها، پدر فرگوسن همچنان مدافع انتخاب فرزندش در واکسینه نشدن است و می‌گوید: «پسر من اعتقادات محکمی دارد و من به باورهایش احترام می‌گذارم. این بدن متعلق به اوست و درباره آن حق انتخاب دارد.»

در حال حاضر تنها حدود ۶۴ درصد از جمعیت ایالات متحده هر دو دُز واکسن‌های ضد کرونا و تنها حدود ۴۰ درصد نیز دُز سوم تقویت کننده را دریافت کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیوند اندام حیوانات به انسان؛ کلیه خوک پیوندی پس از یک ماه هنوز به صورت نرمال کار می‌کند

یافته جدید دانشمندان: سرماخوردگی احتمالا می‌تواند از بدن در مقابل اومیکرون محافظت کند

گسترش اومیکرون در جهان؛ ایران مقررات سختگیرانه‌ای برای ورود مسافران وضع کرد