نخست وزیر یونان به خاطر کوتاهی در رفع مشکلات ناشی از برف عذرخواهی کرد

برف سنگین در یونان؛ آتیکی اودوس، بزرگراه کمربندی آتن
برف سنگین در یونان؛ آتیکی اودوس، بزرگراه کمربندی آتن Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«مایلم شخصا و صمیمانه از هموطنان‌مان که ساعت‌ها در آتیکی گرفتار شدند، عذرخواهی کنم.»

آگهی

کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان به دلیل عدم آمادگی دولتش برای مقابله با تأثیر طوفان و برف شدید که در هفته جاری رفت و آمد در پایتخت، آتن را ناممکن و هزاران راننده را در یکی از بزرگراه‌های اصلی این شهر گرفتار ساخت، عذرخواهی کرد.

بارش برف سنگین در پایتخت یونان پدیده نادری است، اما این کشور اکنون دومین زمستان متوالی است که آب و هوای سخت و برف و سرمای شدیدی را تجربه می‌کند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پس از بارش برف و کولاک شدید در روز دوشنبه، هزاران نفر در بزرگراه آتیکی، جاده کمربندی اصلی پایتخت، گرفتار شدند. برخی از مردم خودروی خود را رها کرده و پای پیاده به راه افتادند، برخی در فرودگاه شهر سرپناهی پیدا کردند و برخی دیگر نیز ساعت‌ها در هوای بسیار سرد در خودرو ماندند.

شمار زیادی از خودروهای پوشیده از برف که رانندگان آنها را رها کرده بودند، تا روز چهارشنبه ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) نیز همچنان در بزرگراه آتیکی مانده بودند. در این روز در بخش وسیعی از آتن نیز برق حدود ۳ هزار خانوار برای سومین روز متوالی قطع بود.

میتسوتاکیس بامداد چهارشنبه در ابتدای نشست هیئت دولت گفت: «مایلم شخصا و صمیمانه از هموطنان‌مان که ساعت‌ها در آتیکی گرفتار شدند، عذرخواهی کنم.»

وی با پذیرفتن کوتاهی دولت، گفت: «اشتباهات و نواقصی وجود داشت که باید برطرف شود.»

Thanassis Stavrakis/Copyright 20212 The Associated Press. All rights reserved
برف سنگین در یونانThanassis Stavrakis/Copyright 20212 The Associated Press. All rights reserved

دولت سه‌شنبه و چهارشنبه را در منطقه آتن و سایر مناطق آسیب‌دیده از طوفان و برف تعطیل رسمی اعلام کرده و مدارس و خدمات عمومی نیز تعطیل شده‌اند. مقامات گفتند که مدارس تا روز جمعه تعطیل خواهند بود زیرا بارش برف همچنان دسترسی به امکانات شهری را مسدود کرده است.

میتسوتاکیس با یادآوری این که مسئولیت بزرگراه آتیکی بر عهده شرکت بهره‌بردار آن است، متعهد شد که از این پس هماهنگی بین مقامات دولت را بیشتر کرده و اقدامات لازم در برابر بحران آب و هوا را بهبود بخشد.

او گفت: «درست است که زیرساخت‌های یک کشور مدیترانه‌ای همیشه با شرایط بارش برف سنگین سازگار نیست، با این حال، این هم درست است که مجموعه دولت هنوز به نقطه آمادگی لازم برای رویارویی با پدیده‌هایی با این شدت نرسیده است.»

در تابستان گذشته نیز آتش‌سوزی ویرانگر در جنگل‌های اطراف آتن، خانه‌های زیادی را ویران کرد و خسارات بسیاری از جمله با تلف شدن دام‌ها به وجود آمد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برف سنگین استانبول؛ هزاران نفر در طوفان و یخبندان گرفتار شدند

تمام پروازها در فرودگاه استانبول در پی بارش سنگین برف لغو شدند

راهبندان مرگ‌بار در جاده برفی پاکستان جان ۲۲ نفر را داخل خودروهایشان گرفت