شمار ایستگاه‌های تعویض باتری موتورهای برقی در تایوان گسترش می‌یابد

ایستگاه‌های شارژ باتری
ایستگاه‌های شارژ باتری Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با فراهم شدن تسهیلات بیشتر، طرفداران موتورهای برقی در تایوان بیش از گذشته شده اند به‌طوری که اخیرا ایستگاه‌های تعویض باتری در این کشور افزایش یافته است تا موتورسواران به سرعت باتری موتور خود را تغییر دهند.

آگهی

با فراهم شدن تسهیلات بیشتر، طرفداران موتورهای برقی در تایوان بیش از گذشته شده‌اند به‌طوری که اخیرا ایستگاه‌های تعویض باتری در این کشور افزایش یافته است تا موتورسواران به سرعت باتری موتور خود را تغییر دهند.

سازندگان این فناوری عقیده دارند که این روش می‌تواند گرایش و وابستگی به سوخت‌های فسیلی را کاهش دهد.

مدیر بازاریابی شرکتی که این خدمات را ارائه می‌دهد می‌گوید: «اگر جایی برای تعویض باتری نبود که اتفاقا خیلی سریع‌تر از پرکردن باک در پمپ بنزین است، من از موتور برقی استفاده نمی‌کردم.»

وی می‌افزاید: «فکر نمی‌کنم وقت کافی برای شارژ باتری داشته باشم.»

خدمات مربوط باتری‌های قابل تعویض از سوی یک استارت‌اپ تایوانی با نام گوگورو ارائه می‌شود. این استارت‌اپ تاکنون ۴۵۰ هزار مشترک داشته است و به‌طور متوسط روزانه ۳۳۰ هزار باتری را تعویض می‌کند.

گوگورو اکنون با چشم‌انداز توسعه منطقه‌ای بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ ایستگاه را در خارج از فروشگاه‌ها یا در پارکینگ‌های خودرو در سراسر تایوان راه اندازی کرده است.

تعویض سریع

تلاش‌های قبلی برای استفاده از خدمات تعویض باتری به‌ویژه برای خودروهای الکتریکی دشوار بوده است.

شرکت‌هایی در چین، ایالات متحده و اسرائیل تلاش کرده‌اند jh دسترسی آسان به باتری‌های قابل تعویض برای خودروهای الکتریکی را فراهم کنند اما به دلیل هزینه‌ بالای تاسیسات شارژ و زمان مورد نیاز برای شارژ مشکلات زیادی پیش روی اجرای این طرح قرار گرفته است.

AFP
یک ایستگاه تعویض باتری موتورهای برقی در تایوانAFP

هوراس لوک، بنیانگذار و مدیر اجرایی گوگورو می‌گوید: «اما این فن‌آوری برای موتورسیکلت‌ها بهتر عمل می‌کند زیرا باتری‌ها و ایستگاه‌ها نباید آنقدر بزرگ باشند.»

این شرکت تصریح کرد که تعداد تاسیسات در حال حاضر بیش از شمار پمپ‌بنزین‌ها در چهار شهر بزرگ تایوان است و قرار است شمار این ایستگاه‌ها در سال ۲۰۲۲ در کل جزیره از شمار پمپ‌بنزین‌ها فراتر رود.

گوگورو می‌گوید که با بیش از ۲۴۰ میلیون تعویض باتری از سال ۲۰۱۵ تا کنون حدود ۳۶۰ هزار تن دی‌اکسید کربن را از جو زمین خارج کرده است.

لوک در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «ما روی راه‌حل‌هایی کار می‌کنیم که صنعت جدیدی را ایجاد می‌کند. زیرا نگاه جهان هم اکنون به پایداری و چگونگی مهار گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی است.»

طبق آمارهای دولتی، فروش موتور یا دوچرخه‌های الکتریکی ۲۱ درصد از کل موتورسیکلت‌های تایوان را تشکیل می‌دهند و فروش مدل‌های سنتی بنزینی سالانه کاهش پیدا می‌کند.

لوک می‌گوید که از طریق مشارکت‌های محلی گوگورو در حال حرکت به سمت بزرگترین بازارهای موتورسیکلت در جهان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

با کودکی که باتری بلعیده چکار کنیم؟

هفته جابه‌جایی؛ استقبال از استارتاپی که خودروهای کلاسیک بنزینی را برقی می‌کند

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است