اسرائیل: دُز چهارم فایزر یا مدرنا تاثیر کمتری بر مهار اومیکرون دارد

تزریق دُز چهارم واکسن فایزر و مدرنا در اسرائیل
تزریق دُز چهارم واکسن فایزر و مدرنا در اسرائیل Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز با استفاده از  AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مسئولان بیمارستان شیبا در حومه تل آویو می‌گویند نخستین نتایج پژوهش‌ها درباره تزریق دُز چهارم واکسن‌های فایزر و مدرنا نشان می‌دهد با وجود تقویت میزان پادتن دریافت‌کنندگان، این دوز یادآور تاثیر کمتری در برابر گونه اومیکرون ویروس کرونا دارد.

آگهی

مسئولان بیمارستان شیبا در حومه تل آویو می‌گویند نخستین نتایج پژوهش‌ها درباره تزریق دُز چهارم واکسن‌های فایزر و مدرنا نشان می‌دهد با وجود تقویت میزان پادتن دریافت‌کنندگان، این دُز یادآور تاثیر کمتری در برابر گونه اومیکرون ویروس کرونا دارد.

بیمارستان دانشگاهی شیئیم شیبا یکی از اولین مراکز درمانی در جهان است که سه هفته پیش تزریق دُز چهارم واکسن کووید را به ۱۵۴ از کارکنان خود و ۱۲۰ داوطلب دیگر تزریق کرد.

اسرائیل یکی از کشورهای پیشرو در تزریق واکسن‌های کرونا، به‌ویژه واکسن‌های با فناوری پیام‌رسان ژنتیکی (RNA) است. داده‌های جمعیتی این کشور از دسامبر گذشته برای بررسی تاثیر واکسن‌های کرونا در اختیار شرکت‌های تولیدکننده واکسن و سازمان‌های بین‌المللی قرار می‌گیرد.

هفته گذشته پژوهشگران بیمارستان دانشگاهی شیبا از افزایش قابل توجه پادتن در بدن دریافت‌کنندگان دُز چهارم در هفته اول خبر دادند. با این حال گیلی رگو-یوشی، مدیر این طرح پژوهشی روز دوشنبه ۱۷ ژانویخ اعلام کزد تزریق سومین دُز یادآور، تنها به تقویت نسبی سیستم دفاعی بدن در برابر ویروس کرونا کمک می‌کند. به‌علاوه و به‌گفته همین مقام «میزان مقاومت ایجاد شده نسبت به سویه اومیکرون، کم‌تر از گونه‌‌های دیگر است.»

موچ پنجم ویروس کرونا، با ورود سویه اومیکرون، بسیاری از کشورهای جهان از جمله اروپا را در بر گرفته است. این در حالی است که اکثریت قریب به اتفاق شهروندان همین کشورها دو یا سه دُز واکسن‌های فایزر یا مدرنا دریافت کرده اند.

اسرائیل، همچون بریتانیا و فرانسه و برای جلوگیری از رکود دوباره اقتصاد تازه احیا شده، دوران قرنطینه مبتلایان به ویروس کووید را از ۷ به ۵ روز کاهش داده است تا بیمارانی که وضعیتی بدی ندارند، به سر کار بازگردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر دفاع اسرائیل با ۴ دوز واکسن کرونا گرفت

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم