گفتگوهای روسیه با ناتو؛ مسکو: ضرب‌الاجل نداده‌ایم اما پاسخ مشخص می‌خواهیم

مذاکرات روسیه با ناتو
مذاکرات روسیه با ناتو Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید که شرایط به نقطه حساسی رسیده است و روسیه بیش از این نمی‌تواند شاهد تاخیر در پاسخ به نگرانی‌های امنیتی خود باشد.

آگهی

کاخ کرملین روز چهارشنبه همزمان با مذاکرات امنیتی با ناتو تاکید کرد که روسیه ضرب الاجلی در این گفتگوها تعیین نکرده اما خواهان پاسخ‌های مشخصی درباره نگرانی‌های امنیتی خود است.

مسکو پس از مذاکرات امنیتی فشرده با آمریکا در ژنو اکنون گفتگوها با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای کسب تضمین‌های امنیتی را در بروکسل آغاز کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «ما با تکیه به زور مذاکره نمی‌کنیم، جایی برای ضرب الاجل نیست و نمی‌تواند هم باشد.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وی در عین حال افزود که شرایط به نقطه حساسی رسیده است و روسیه بیش از این نمی‌تواند شاهد تاخیر در پاسخ به نگرانی‌های امنیتی خود باشد. مذاکرات امنیتی روسیه و آمریکا در حالی در ژنو انجام شد که نگرانی‌ها از احتمال افزایش میزان تنش بین مسکو و ناتو بر سر اوکراین به بالاترین از سطح از زمان پایان جنگ سرد رسیده است.

روسیه اتهام‌های آمریکا مبنی بر برنامه‌ریزی مسکو برای اشغال خاک اوکراین را رد کرده است.

دیمیتری پسکوف همچنین از آمادگی روسیه برای مذاکره مستقیم با اوکراین سخن گفت. سخنگوی کرملین افزود که رزمایش نظامیان روسیه در نزدیکی مرز اوکراین با مذاکرات مسکو با ناتو ارتباطی ندارد.

ناتو درخواست‌های روسیه را که ماه دسامبر در پیش‌نویس دو معاهده ارائه شد «غیرقابل قبول» خوانده است. روسیه در این سندها خواستار بازگشت سطح فعالیت‌های ناتو به وضعیت دهه ۱۹۹۰ شده و از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تعهد خواسته است که عضو جدیدی را در کنار ۳۰ عضو کنونی این پیمان نپذیرد.

دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه ناتو را «ابزاری برای رویارویی» خواند و هرگونه گسترش آن را مایه نگرانی مسکو ارزیابی کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تهدید مسکو علیه آمریکا: اعزام نیرو و تجهیزات به کوبا و ونزوئلا منتفی نیست

روسیه پیش از مذاکره با آمریکا بر سر بحران اوکراین: تحت فشار امتیاز نمی‌دهیم

ناتو: در صورت حمله روسیه به اوکراین مداخله نمی‌کنیم؛ آمریکا: بدون کی‌یف مذاکره‌ای در کار نخواهد بود