حمایت آلمان از ایجاد اروپایی قوی‌تر در آستانۀ ریاست دوره‌ای پاریس بر شورای اتحادیه اروپا

German Foreign Minister Annalena Baerbock
German Foreign Minister Annalena Baerbock Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرانسه از هم اکنون اولویت‌های کاری‌اش را به عنوان رئیس دوره‌ای شورای اتحادیه اروپا اعلام کرده است که عبارتند از گسترش قانون حداقل دستمزد به سراسر بلوک، وضع مقررات بیشتر برای فعالیت غول‌های دیجیتال و وضع مالیات بر مصرف کربن.

آگهی

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان روز جمعه در آستانه ریاست دوره‌ای فرانسه بر شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد که دو کشور «مسئولیت ویژه‌ای» برای تبدیل اتحادیه اروپا به یک قدرت جهانی قوی‌تر دارند.

دولت ائتلافی آلمان پیش‌تر نیز اعلام کرده بود خواستار تقویت «حاکمیت استراتژیک» این اتحادیه است چراکه افزایش تنش‌ها میان قدرت‌های جهانی یعنی ایالات متحده، چین و روسیه بر اتحادیه اروپا تأثیر منفی می‌گذارد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه مدت‌هاست که از چشم انداز ایجاد یک اتحادیه اروپا قوی‌تر سخن می‌گوید و اعلام کرده است که قصد دارد این اتحادیه را در دوره شش ماهه ریاست فرانسه بر شورای اتحادیه اروپا که از اول ژانویه آغاز می‌شود، «در جهان قدرتمندتر» کند.

آلمان نیز میزبان نشست بعدی گروه ۷ خواهد بود که قرار است در ماه ژوئن برگزار شود و انتظار می‌رود تقارن ریاست فرانسه بر شورای اتحادیه اروپا و ریاست دوره‌ای آلمان بر گروه ثروتمند «جی ۷» این فرصت را برای اتحادیه اروپا فراهم کند تا در سال ۲۰۲۲ میلادی در موضوع رهبری دیپلماتیک به قدرتی قابل توجه در جهان تبدیل شود.

خانم بائربوک در جریان دیدار روز جمعه گفت: «دو کشور به عنوان نزدیکترین دوستان در قلب اروپا، مسئولیت ویژه‌ای در قبال ایجاد یک اتحادیه اروپای واقعا متحد دارند که قادر به عمل و نگاه به آینده باشد.»

او افزود: «ریاست دوره‌ای فرانسه فرصتی مهم است که باید از آن برای تقویت اروپا و آماده سازی آن برای مقابله با چالش‌های آینده استفاده کرد. دوستان فرانسوی ما می‌توانند از اولین تا آخرین روز انجام این ماموریت، روی حمایت ما حساب کنند تا زمینه‌های لازم برای ایجاد یک اقتصاد پایدار، مبارزه موثر با بحران آب و هوا، دیجیتالی شدن و ایجاد اروپایی مستقل‌تر فراهم شود.»

فرانسه از هم اکنون اولویت‌های کاری‌اش را به عنوان رئیس دوره‌ای شورای اتحادیه اروپا اعلام کرده است که عبارتند از گسترش قانون حداقل دستمزد به سراسر بلوک، وضع مقررات بیشتر برای فعالیت غول‌های دیجیتال و وضع مالیات بر مصرف کربن.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اولین «بسته امنیتی» آمریکا به کی‌یف رسید؛ آلمان: فعلا به اوکراین تسلیحات ارسال نمی‌کنیم

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت