بحران همه‌گیری اومیکرون؛ هزاران پرواز در سراسر جهان لغو شدند

Holiday Travel
Holiday Travel Copyright Rick Bowmer/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved
Copyright Rick Bowmer/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

علاوه بر بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی و کانادایی که مجبور شدند حدود ۱۰ درصد از برنامه‌های پرواز خود را لغو کنند، شرکت‌های هواپیمایی چینی نیز اعلام کردند که از این اوضاع آسیب جدی دیده‌اند.

آگهی

افزایش شمار مبتلایان به سویه اومیکرون باعث گردید که شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان مجبور شوند در آستانه جشن‌های کریسمس بیش از ۴۵۰۰ پرواز را لغو کنند و برنامه هزاران پرواز دیگر را نیز به تاخیر بیندازند.

گزارش‌های وبسایت شرکت چندملیتی Flightaware که اطلاعات مربوط به برنامه‌های پرواز داخلی و بین‌المللی را در زمان واقعی ارائه می‌دهد، از ساعت ۷:۲۰ دقیقه بامداد شنبه ۲۵ دسامبر دست‌کم ۲ هزار پرواز که ۷۰۰ پرواز آن از مبدا یا به مقصد یکی از شهرهای ایالات متحده بوده لغو شده‌اند و ۱۵۰۰ پرواز نیز با تاخیر انجام شده است.

روز جمعه نیز حدود ۲۴۰۰ پرواز دیگر لغو و ۱۱ هزار پرواز با تاخیر انجام شد.

داده‌های این وبسایت همچنین حاکی از آن است که بیش از ۶۰۰ پرواز که برای روز یکشنبه برنامه‌ریزی شده بود نیز لغو شده‌اند.

این اختلال بزرگ از آن رو بوجود آمده که بسیاری از خلبانان، مهمانداران و سایر کارکنان فرودگاه‌ها به دلیل قرار گرفتن در محیطی که افراد آلوده به کووید۱۹ حضور داشتند، مجبور به ترک موقت خدمت و قرنطینه شده‌اند.

علاوه بر بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی و کانادایی همچون یونایتد، دلتا و آلاسکا که مجبور شدند حدود ۱۰ درصد از برنامه‌های پرواز خود را لغو کنند، شرکت‌های هواپیمایی چینی نیز اعلام کردند که از این اوضاع آسیب جدی دیده‌اند.

شرکت China Eastern مجبور به لغو ۴۸۰ پرواز یا به عبارت دیگر بیش از ۲۰ درصد سفرهای هوایی خود شد و Air China نیز ۱۵ درصد از پروازهای خود را لغو کرد.

لغو این پروازها اختلال بزرگی را در تعطیلات کریسمسی مسافران ایجاد کرده است؛ آنهم در وضعیتی که بنا بر گزارش انجمن اتومبیل آمریکا بیش از ۱۰۹ میلیون آمریکایی قرار بود طی ۲۳ دسامبر تا ۲ ژانویه با هواپیما، قطار یا ماشین محل سکونت خود را ترک کنند و به سفر بروند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قانون پرداخت غرامت تأخیر هواپیماهای اروپایی در خارج از اتحادیه نیز اعمال می‌شود

چرا به تازگی بسیاری از افراد واکسینه شده به کووید۱۹ مبتلا می‌شوند؟

نزدیک به نیمی از شهرهای بزرگ چین در معرض خطر فرونشست زمین قرار دارند