اروپایی‌ها کریسمس را برای دومین سال زیر سایه کرونا جشن می‌گیرند

کریسمس در اروپا
کریسمس در اروپا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایتالیا و اسپانیا برای پیشگیری از همه‌گیری سویه اومیکرون استفاده از ماسک در فضای باز را اجباری کردند. در برخی از مناطق اسپانیا نیز منع رفت و آمد شبانه وضع شده است.

آگهی

شهروندان در کشورهای اروپایی در حالی جشن کریسمس را برگزار می‌کنند که محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورها روز به روز بیشتر می‌شود.

ایتالیا و اسپانیا برای پیشگیری از همه‌گیری سویه اومیکرون استفاده از ماسک در فضای باز را اجباری کردند. در برخی از مناطق اسپانیا نیز منع رفت و آمد شبانه وضع شده است.

این در حالی است که رکورد شناسایی موارد جدید ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در بریتانیا و فرانسه روز پنجشنبه شکسته شد. در بریتانیا طی یک بازه ۲۴ ساعته بیش از ۱۱۹ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شد. این رقم در فرانسه بیش از ۹۱ هزار مورد بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در آستانه جشن کریسمس گفت که بهترین هدیه شهروندان به خودشان مراجعه به مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن کرونا خواهد بود.

همزمان روز جمعه تصمیم دولت یونان برای استفاده اجباری از ماسک در فضاهای باز و بسته به اجرا درآمد.

شمار بالای مبتلایان در کشورهای اروپایی به این معنا است که بسیاری از افراد به دلیل تماس با مبتلایان طی روزهای قبل از ابتلای آنها اکنون مورد مشکوک به ابتلا به کرونا محسوب می‌شوند. این افراد به دلیل میزان بالای مسری بودن سویه اومیکرون مجبور هستند تا چند روز در قرنطینه به سر ببرند.

شیوع سویه اومیکرون و تعداد زیاد مبتلایان یا افراد مشکوک به ابتلا به کرونا باعث شده است تا شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان بیش از دو هزار پرواز را در روز قبل از کریسمس لغو کنند.

همه‌گیری ویروس کرونا طی نزدیک به دو سال گذشته جان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا انسان‌ها به همدیگر هدیه می‌دهند؟

فهرست کامل محدودیت‌های مسافرتی در اروپا؛ شرایط ورود به هر کشور چیست؟

کرونا در ایران و جهان؛ رکورد بیشترین ابتلای روزانه در فرانسه و لغو هزاران پرواز