حمله به اداره گذرنامه کابل در روز مراجعه جنگجویان طالبان خنثی شد

جنگجویان طالبان در کابل (عکس از آرشیو)
جنگجویان طالبان در کابل (عکس از آرشیو) Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صدها نفر از جنگجویان گروه طالبان همزمان با روزی که به مراجعه آنها اختصاص یافته بود برای صدور مدارک در برابر اداره مرکزی پاسپورت صف کشیده بودند؛ اما چرا آنها به دنبال دریافت گذرنامه هستند؟

آگهی

سخنگوی وزارت داخله طالبان روز پنجشنبه گفت که یک فرد مهاجم که به دنبال ورود به اداره مرکزی پاسپورت در کابل، پایتخت افغانستان بود با شلیک گلوله نیروهای امنیتی کشته شد.

پلیس کابل گفته است که فرد مهاجم به دنبال انجام حمله انتحاری بود. صدها نفر از جنگجویان گروه طالبان همزمان با روزی که به مراجعه آنها اختصاص یافته بود برای صدور مدارک در برابر اداره مرکزی پاسپورت صف کشیده بودند.

اعضای طالبان از زمان به قدرت رسیدن این گروه در افغانستان تاکنون چند بار هدف حمله قرار گرفته‌اند. گروه داعش مسئولیت اکثر این حملات را برعهده گرفته است.

بنا به اعلام وزارت داخله طالبان در جریان حادثه روی داده فردی «کشته یا مجروح» نشده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

روند صدور و توزیع گذرنامه در افغانستان از روز یکشنبه توسط طالبان از سر گرفته شد. خبرگزاری فرانسه گزارش داده که روند رسیدگی به درخواست مراجعان به اداره مرکزی پاسپورت در کابل آشفته و بی‌نظم است.

چرا جنگجویان طالبان به دنبال دریافت گذرنامه هستند؟

هر چند دلیل مراجعه صدها جنگجوی طالبان برای دریافت گذرنامه مشخص نیست اما شبکه «ان بی سی» به نقل از منابعی در کنگره آمریکا گزارش داده است که طالبان خواستار اختصاص سهمیه به اعضای این گروه در پروازهای «قطر ایرویز» شده بودند. بنا به این گزارش طالبان به دنبال اختلاف بر سر نحوه اداره فرودگاه کابل و اختصاص سهمیه به جنگجویان این گروه برای سفر به خارج از افغانستان، پروازها را متوقف کرده‌اند.

طبق این گزارش طالبان در نظر دارد تا با اعزام جنگجویانش به خارج از افغانستان زمینه کار آنها در خارج از کشور و سپس انتقال درآمد حاصل از کار آنها به افغانستان را فراهم کند.

افغانستان پس از سقوط کابل به دست طالبان با توقیف دارایی‌های بانک مرکزی این کشور از سوی آمریکا و قطع کمک‌های مالی خارجی روبرو است. امری که به بحران اقتصادی و مالی در این کشور دامن زده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگیری «فرستاده طالبان» با سفیر دولت پیشین افغانستان در رُم به دخالت پلیس ایتالیا منجر شد

شورای امنیت طرح آمریکا برای تسهیل کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را به رای می‌گذارد

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد