اسرائیل تزریق دُز چهارم واکسن کرونا را برای مهار اومیکرون پیشنهاد کرد

واکسیناسیون در اسرائیل
واکسیناسیون در اسرائیل Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اسرائیل قرار است چهارمین دُز واکسن کووید-۱۹ را به افراد ۶۰ سال به بالا یا با سیستم ایمنی ضعیف و کارکنان درمانی تزریق کند تا بتواند با سویه اومیکرون مقابله کند.

آگهی

اسرائیل قرار است چهارمین دُز واکسن کووید-۱۹ را به افراد ۶۰ سال به بالا یا با سیستم ایمنی ضعیف و کارکنان درمانی تزریق کند تا بتواند با سویه اومیکرون مقابله کند.

یک هیات متخصص وزارت بهداشت اسرائیل روز سه‌شنبه ۲۲ دسامبر (یک دی) توصیه کرد که واجدین شرایط حداقل چهار ماه پس از دریافت سومین دُز واکسن، چهارمین دُز را تزریق کنند.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل از این موضوع به‌عنوان «خبر بزرگی» نام برد که به این کشور کمک می‌کند تا بر موج اومیکرون غلبه کند.

این هیات همچنین توصیه کرد که فاصله بین دُزهای دوم و سوم از پنج ماه به سه ماه کاهش یابد.

این هیات در بیانیه خود به داده‌های خاصی استناد نمی‌کند و این اقدامات را بخشی از آماده‌سازی برای موج پنجم همه‌گیری توصیف می‌کند.

ما شاهد کاهش ایمنی در برابر سویه اومیکرون هستیم. این موج به‌طور ویژه‌ای در حال افزایش است… بیش از ۸۰ درصد از اعضای این هیات از این اقدام [دُز چهارم] حمایت کرده‌اند.
آرنون شاهار
پزشک متخصص در اسرائیل

آرنون شاهار، پزشک متخصص در این هیات به رادیو ارتش اسرائیل گفت: «ما شاهد کاهش ایمنی در برابر سویه اومیکرون هستیم. این موج به‌طور ویژه‌ای در حال افزایش است… بیش از ۸۰ درصد از اعضای این هیات از این اقدام [دُز چهارم] حمایت کرده‌اند.»

اداره کل وزارت بهداشت اسرائیل باید این توصیه را تایید کند تا در سطح این کشور اجرایی شود.

اسرائیل جزو نخستین کشورهایی بود که کارزار واکسیناسیون علیه بیماری کووید-۱۹ را آغاز کرد. طبق آمار تاکنون حدود ۶۲ درصد از جمعیت ۹.۴ میلیونی اسرائیل دو دُز واکسن را دریافت کرده‌اند. این کشور در تزریق دُز سوم نیز پیشتاز بود.

دولت بنت با شناسایی موارد ابتلا به سویه اومیکرون، از ورود خارجی‌ها به اسرائیل جلوگیری کرد و فهرستی از کشورهای پرخطر را که شهروندانش نباید به آن‌ها سفر کنند، اعلام کرد.

با این حال یک بیمارستان در اسرائیل روز گذشته نخستین مورد فوتی در اثر ابتلا به سویه اومیکرون را گزارش کرد. با این حال چند ساعت پس از اعلام این مورد، مقامات اسرائیلی اقدام به اصلاح بیانیه خود کردند و گفتند که تحقیقات نهایی آزمایشگاهی نشان داد که فرد بستری شده به نوع دلتای ویروس کرونا مبتلا شده بود.

وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرده که تا روز سه‌شنبه دست‌کم ۳۴۰ مورد ابتلا به سویه اومیکرون در این کشور شناسایی شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه یک تحقیق: پادتن ایجاد شده بر اثر ابتلا به سویه دلتا بیشتر از پادتن ناشی از واکسن است

محدودیت‌های تازه در فرانسه زیر سایه اومیکرون؛ کووید۱۹ در ایسلند و دانمارک هم رکورد زد

دانشمندان: قرص شرکت مِرک شاید به پیدایش سویه‌های جدید کرونا کمک کرده باشد