شمار بالای مبتلایان به اومیکرون در بریتانیا و فرانسه؛ گونه جدید کرونا در جهان گسترش می‌یابد

شیوع گسترده گونه اومیکرون ویروس کرونا
شیوع گسترده گونه اومیکرون ویروس کرونا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هشدار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا در مورد شیوع گسترده گونه اومیکرون در این کشور در حالی است که پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که این سویه ویروس کرونا به سویه غالب در جهان تبدیل شده است.

آگهی

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا اعلام کرد که گونه اومیکرون ویروس کرونا به سرعت در این کشور در حال انتشار است.

هشدار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا در مورد شیوع گسترده گونه اومیکرون ویروس کرونا در این کشور در حالی است که پیش‌بینی‌ها از تبدیل این سویه ویروس کرونا به سویه غالب در جهان حکایت دارند.

روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا در نشستی در کاخ سفید گفت: «ما مواردی از اومیکرون را در میان افرادی که کامل واکسینه شده و دُز یادآوری هم زده‌اند، مشاهده کرده‌ایم.»

البته او تصریح کرد که نشانه‌های گونه اومیکرون در افراد واکسینه شده خفیف‌تر است. والنسکی در ادامه گفت: «آنچه می‌دانیم این است که ابزارهایی برای محافظت از خود در برابر کووید-۱۹ داریم. ما واکسن‌ها و دُزهای یادآور را داریم.»

او گفت: «استراتژی‌های پیشگیری چند لایه مانند استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده عمومی، فاصله‌گذاری فیزیکی، شستن مکرر دست‌ها، بهبود تهویه و انجام آزمایش در کاهش سرعت انتقال ویروس کرونا بسیار مهم هستند، حتی اگر شما واکسینه شده و دُز یادآور هم دریافت کرده باشید.»

والنسکی گفت که میانگین پذیرش بیمارستان‌ها در هفت روزگذشته حدود ۴ درصد نسبت به هفته پیش افزایش یافته است. به گفته او میانگین مرگ و میر روزانه در هفت روز گذشته بیش از ۸ درصد نسبت به هفته پیش افزایش داشته است.

با این حال کارشناسان بهداشتی با بیان اینکه «زمان، زمان ترسیدن نیست»، همچنان از مردم می‌خواهند که واکسینه شوند، زیرا به نظر آنان «هر چه مردم بیشتر واکسینه شوند، شدت شیوع گونه اومیکرون کمتر می‌شود.»

شکسته شدن رکورد روزانه مبتلایان به کرونا در بریتانیا

هشدارها در مورد موج گسترده جدید کرونا در حالی مطرح می‌شود که بریتانیا روز جمعه ۱۷ دسامبر برای سومین روز متوالی رکورد روزانه مبتلایان به کرونا را شکسته است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در بریتانیا، شمار مبتلایان به کرونا در روز جمعه در این کشور ۹۳ هزار و ۴۵ نفر بوده است که بالاترین میزان از ابتلای روزانه از زمان شروع همه‌گیری کرونا است.

همچنین در این روز در بریتانیا ۱۱۱ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند و ۷ هزار و ۶۱۱ نفر هم در در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که ۸۷۵ نفر از آنها به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

بریتانیا همچنین روز جمعه ۳ هزار و ۲۰۱ مورد ابتلای تایید شده از گونه اومیکرون را ثبت کرده است. به این ترتیب مجموع شمار موارد تایید شده اومیکرون در بریتانیا به ۱۴ هزار و ۹۰۹ نفر می‌رسد.

شمار بسیار بالای کودکان مبتلا به کرونا در فرانسه

مقام‌های بهداشتی فرانسه هم نسبت به افزایش شمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند. به گفته مقام‌های بهداشت عمومی فرانسه، در هفته جاری روزانه به طور متوسط ۴۸ هزار ۷۰۰ مورد جدید کرونا در این کشور ثبت شده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

بر اساس گزارش‌های رسمی، شمار افرادی که در فرانسه به گونه اومیکرون مبتلا شده‌اند به ۳۰۱ مورد افزایش یافته است. فرانسه همچنین در گزارش هفتگی خود از شمار «بسیار بالای» کودکان ۶ تا ۱۰ ساله مبتلا به کرونا خبر داده است.

افزایش دوباره شمار مبتلایان به ویروس کرونا که با شیوع گسترده گونه اومیکرون همراه شده در حالی است که تنش‌ها میان «دولت‌ها» و «مخالفان واکسیناسیون اجباری کرونا و اعمال محدودیت‌های جدید برای مهار این بیماری» شدید شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسه محدودیت‌های کروناییِ سفر برای مسافران بریتانیایی را تسهیل کرد

کشته شدن ۹ نفر در یک تصادف؛ مرگبارترین حادثه رانندگی نوروزی ایران رخ داد

دو نفر دیگر پس از مصرف مکمل‌‌های غذایی حاوی «بنی کوجی» در ژاپن جان باختند