عراق پایان «ماموریت رزمی» نظامیان ائتلاف تحت رهبری آمریکا را اعلام کرد

نظامیان آمریکایی در عراق
نظامیان آمریکایی در عراق Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مشاور امنیت ملی عراق می‌گوید رابطه کشورش با ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری ایالات متحده از این پس «در زمینه آموزش، مشورت و تقویت ظرفیت‌ها» ادامه خواهد داشت.

آگهی

عراق روز پنجشنبه اعلام کرد که «ماموریت رزمی» ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در خاک این کشور برای مقابله با جنگجویان داعش پایان یافت.

قاسم اعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در حالی این خبر را اعلام کرد که به‌گفته وی نیروهای ائتلاف بین‌المللی به حضور خود در خاک عراق برای ایفای نقش «آموزشی و مشورتی» ادامه خواهند داد. شبه نظامیان عراقی نزدیک به ایران پیش از این بارها خواستار خروج نیروهای آمریکایی شده بودند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از این ضمن طرح موضوع تغییر ماهیت ماموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی وعده داده بود که «ماموریت رزمی» نظامیان کشورش در عراق تا روز ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) به پایان خواهد رسید.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

به گفته قاسم اعرجی رابطه کشورش با ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری ایالات متحده از این پس «در زمینه آموزش، مشورت و تقویت ظرفیت‌ها» ادامه خواهد داشت.

به این ترتیب انتشار خبر پایان «ماموریت رزمی» نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عمل تغییری در حضور ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی در خاک عراق نخواهد داد. این ائتلاف با مشارکت بیش از ۸۰ کشور از جمله فرانسه، بریتانیا و چند کشور عربی در سال ۲۰۱۴ برای مقابله با گروه داعش شکل گرفت.

عراق در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که در نبرد با گروه داعش پیروز شده است. با این حال جنگجویان این گروه همچنان حملاتی را در این کشور انجام می‌دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همکاری لوور پاریس و موزه موصل برای احیای گنجینه‌های ۲۵۰۰ ساله عراق

حمله منتسب به داعش در اقلیم کردستان عراق جان ۵ تن از نیروهای پیشمرگه را گرفت

مسئول مالی داعش و معاون ابوبکر بغدادی در عراق دستگیر شد