رئیس جمهوری چین به آفریقا یک میلیارد دوز واکسن کووید وعده داد

 شی جین پینگ در همایش همکاری های چین و آفریقا سال ۲۰۱۸
شی جین پینگ در همایش همکاری های چین و آفریقا سال ۲۰۱۸ Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شی جین پینگ، رییس جمهوری چین تاکید کرد که ۶۰۰ میلیون دوز از این واکسن‌ها در قالب کمک بلاعوض و ۴۰۰ میلیون دوز دیگر در قالب اشکال دیگر از جمله راه اندازی خط تولید واکسن در کشورهای آفریقایی خواهد بود.

آگهی

شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین روز دوشنبه اعلام کرد که برای کمک به کشورهای آفریقایی یک میلیارد دوز واکسن کووید در اختیار آنها قرار خواهد داد. شی جین پینگ که در همایش همکاری‌های چین و آفریقا از راه دور سخن می گفت تاکید کرد که ۶۰۰ میلیون دوز از این واکسن‌ها در قالب کمک بلاعوض و ۴۰۰ میلیون دوز دیگر در قالب اشکال دیگر از جمله راه اندازی خط تولید واکسن در کشورهای آفریقایی خواهد بود.

رئیس جمهور چین در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه باید در مبارزه با کووید ۱۹ متحد بود تصریح کرد که حراست و حفاظت از ملت هایمان اولویت نخست ماست و باید جلوی فاصله افتادن بین جمعیت واکسینه شده و جمعیت واکسینه نشده به سرعت گرفته شود.

در همین حال تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه با تاکید بر لزوم واکسیناسیون همگانی برای مهار کووید ۱۹ تاکید کرد. ظهور سویه جدیدی از این بیماری موسوم به اومیکرون که نخستین بار در آفریقای جنوبی مشاهده شده بود نگرانی های جدیدی را رقم زده است. آقای آدهانوم در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که کمک کشوری به کشور دیگر در مقوله واکسن «صدقه دادن» نیست بلکه در راستای منافع کشور کمک کننده است.

واکسیناسیون مردم در اکثر کشورهای آفریقایی به کندی جلو می رود و کارنامه این قاره در مهار همه‌گیری کووید مثبت نیست. میزان دسترسی عمومی به واکسن کووید بویژه در کشورهای فقیر و کم درآمد دنیا علیرغم وعده های کشورهای ثروتمند همچنان با محدودیت های بیشماری روبروست. آمارها نشان می‌دهد که در آفریقا از هر ۴ کادر درمان تنها ۱ نفر واکسن زده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مدرسه مخفی فنلاند برای کودکان داعشی

سویه اومیکرون کرونا؛ ژاپن مرزهای خود را به روی تمام مسافران خارجی می‌بندد

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است