ابراز «نگرانی شدید» اسرائیل از «کاهش» احتمالی تحریم های ایران

جلسه کابینه اسرائیل
جلسه کابینه اسرائیل Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در جلسه روز یکشنبه کابینه گفت پیام ما به آمریکا و دیگر کشورهای مذاکره کننده با ایران این است که از کم رنگ شدن تحریم ها غلیه ایران به شدت نگران هستیم.

آگهی

در آستانه از سر گیری مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی در وین، اسرائیل نسبت به کاهش تحریم های ایران ابراز نگرانی کرد.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در جلسه روزیکشنبه کابینه تاکید کرد از اینکه قدرت های جهان آمادگی دارند در ازای تضمین «ناکافی» ایران در باره برنامه هسته ای اش تحریم ها علیه ایران را کم کنند و اجازه سرازیر شدن میلیاردها دلار به این کشور را بدهند، «بشدت نگران» است.

آقای بنت در سخنان خود که از تلویزیون اسرائیل هم پخش می شد گفت: « این پیامی است که می خواهیم به هر شکل ممکن چه به آمریکا و چه به دیگر کشورهای شرکت کننده در مذاکرات منتقل کنیم.»

دورجدید مذاکرات هسته ای ایران قرار است از فردا دوشنبه ۲۹ نوامبر در وین از سر گرفته شود. وزیر خارجه ایران در گزارش دیپلماسی صد روزه خود تصریح کرده بود که در میز مذاکره تحریم‌ها باید لغو شود.

علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه که رهبری مذاکرات را از سوی طرف ایرانی برعهده خواهد اشت هم اخیرا در یک گفتگو تاکید کرده بود که تهران خواهان ضمانت‌هایی درخصوص رفع تحریم‌هاست و واشنگتن هم باید آن را در مذاکرات وین ارائه کند.

این در حالیست که گفته می شود گزینه «توافق موقت» یکی از گزینه های محتمل پیشنهادی برای استارت خوردن دور جدید مذاکرات است که دوشنبه بعدازظهر در هتل «پله کوبورگ» بطور رسمی آغاز خواهد شد.

تهران ادعا می کند با هدف نشان دادن جدیت خود در این مذاکرات و با هدف جلوگیری از فرسایشی شدن آن با یک تیم کامل شامل کارشناسان حوزه های مختلف به وین آمده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسرائیل به دنبال استفاده از «ابزارهای متفاوت» علیه ایران؛ رئیس موساد به واشنگتن رفت

آلودگی نفتی در مدیترانه؛ اسرائیل ایران را به «ترور محیط زیستی» متهم کرد

نتانیاهو: اسرائیل به هیچ توافق جدید هسته‌ای با ایران پایبند نخواهد بود