باشگاه یوونتوس بار دیگر به ظن فساد و کلاه‌برداری تحت بازرسی پلیس ایتالیا قرار گرفت

آندره‌آ آنیلی مالک و پاول ندود معاون باشگاه یوونتوس
آندره‌آ آنیلی مالک و پاول ندود معاون باشگاه یوونتوس Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ماموران پلیس مبارزه با فساد مالی روز جمعه با یورش به دفاتر باشگاه یوونتوس در دو شهر تورین و میلان، بسیاری از اسناد مالی و صورت‌حساب‌ها و همچنین مدارک مربوط به نقل و انتقال بازیکنان در سالهای اخیر این باشگاه را ضبط کردند.

آگهی

باشگاه فوتبال یوونتوس ایتالیا به اتهام فساد مالی، کلاه‌برداری و همچنین ارائه صورت‌حساب‌های جعلی تحت بازرسی پلیس ضد فساد مالی این کشور قرار می‌گیرد.

روز جمعه ماموران پلیس ایتالیا با یورش به دفاتر باشگاه یوونتوس در دو شهر تورین و میلان بسیاری از اسناد مالی، صورت‌حساب‌ها و همچنین مدارک انتقال پول این باشگاه را برای بررسی بیشتر ضبط کردند.

تحقیقات پلیس ایتالیا مربوط به سود حاصل از نقل و انتقال و همچنین هزینه‌های جاری اعلامی این باشگاه ایتالیایی در فصول ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بوده است. همچنین پلیس از شش مقام ارشد این باشگاه از جمله مالک یوونتوس یعنی آندره‌آ آنیلی و پاول ندول معاون باشگاه تحقیق خواهد کرد. ابعاد این فساد به اندازه‌ای گسترده است که حتی فابیو پاراتیچی، مدیر ورزشی پیشین این باشگاه که در تابستان با ترک یوونتوس به تاتنهام پیوسته نیز در میان افرادی است که تحت بازجویی پلیس قرار می‌گیرد.

در بیانیه‌ای که دفتر دادستانی تورین منتشر کرده با تایید این گزارش‌ها آمده: «ماموران پلیس اقتصادی روز جمعه با ورود به دفاتر باشگاه یوونتوس در دو شهر تورین و میلان، مدارکی در خصوص تراز مالی این باشگاه در سالهای اخیر را برای یافتن سرنخ‌های لازم در خصوص پرونده کلاه‌برداری این باشگاه، ارائه اطلاعات غلط از سوی شرکت‌های وابسته به یوونتوس و همچنین ارائه فاکتورهای ساختگی برای تراکنش‌های مالی که وجود خارجی نداشته‌اند، ضبط کردند.»

باشگاه یوونتوس که همواره در ایتالیا به دلیل سابقه انجام چنین اموری بدنام است پیشتر هم در سال ۲۰۰۶ به علت فساد گسترده معروف به «کالچوپولی» به دسته دوم فوتبال این کشور تبعید شد. در آن سال مسئولان یوونتوس با پرداخت پول و رشوه به داوران مسئولان فدراسیون فوتبال ایتالیا نتایج مسابقات را به سود خود تغییر داده بودند.

روزنامه کوریره دلاسرا ایتالیا گزارش داده معامله‌ای که بین دو باشگاه یوونتوس و بارسلونا در سال ۲۰۲۰ بر سر معاوضه میرالم پیانیچ و آرتور ملو صورت گرفته و مبلغ ۵۰ میلیون یورو نیز بر سر آن رد و بدل شده یکی از بخش‌های مهم این پرونده فساد مالی و کلاهبرداری سران باشگاه تورینی به شمار می‌رود. همچنین رسانه‌های ایتالیایی گزارش داده‌اند که یوونتوس در پرونده نقل و انتقال بازیکنانی پول رد و بدل کرده که این افراد یا اساسا فوتبالیست نبوده‌اند و یا مبلغی که برای آنها پرداخت شده با ارزش واقعی آنها همخوانی ندارد.

شوک جدید به باشگاه یوونتوس ایتالیا در حالی وارد شده که گورخرهای تورینی ۲ فصل متوالی است که اوضاع مناسبی در فوتبال ایتالیا ندارند. این تیم سال گذشته به زحمت و در هفته پایانی توانست سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد و جایی در رقابت برای قهرمانی نداشت. امسال هم این تیم با وجود بازگشت سرمربی پیشین خود اوضاع مساعدی ندارد و در میانه‌های جدول جا خوش کرده و با صدر جدول فاصله گرفته است.

خبرگزاری آنسا ایتالیا می‌گوید یکی دیگر از پرونده‌های مشکوک در این باشگاه ورزشی ماجرای ورود و خروج کریستانو رونالدو به تورین است. جایی که در سال ۲۰۱۸ یوونتوس ۱۰۰ میلیون یورو برای خرید این بازیکن به رئال مادرید پرداخت کرد و بعد از کمتر از ۳ سال طی قراردادی پذیرفت تنها با دریافت مبلغ ۱۵ میلیون یورو این فوتبالیست پرتغالی را به باشگاه منچستر یونایتد واگذار کند. 

روزنامه گازتا دلواسپورت ایتالیا نیز گزارش داده این پرونده که به نظر می‌رسد ابعاد پیچیده و گسترده‌ای دارد و شامل نقل و انتقالات فراوانی در این باشگاه ایتالیایی است. این روزنامه ورزشی می‌گوید این فرآیند کلاه‌برداری و سندسازی در خصوص نقل و انتقال بازیکنانی چون ژائو کانسلو و دنیلو نیز مشاهده شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یوونتوس با رونالدو هم متوقف شد؛ چلسی با لوکاکو آرسنال را شکست داد

لیگ قهرمانان اروپا؛ شکست یوونتوس در لیون و پیروزی پپ بر زیزو در مادرید

پیانیچ شماره پنج یوونتوس را برتن می کند