کیلیان امباپه از نام‌های پانداهای دوقلو در فرانسه رونمایی کرد

کیلیان امباپه فوتبالیست فرانسوی
کیلیان امباپه فوتبالیست فرانسوی Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نام‌های پانداها به‌طور سنتی نام‌های چینی هستند که از سوی پینگ لی‌یوان، بانوی اول جمهوری خلق چین انتخاب می‌شود. با این حال اینبار مردم فرانسه بودند که برای نخستین بار درباره اسامی تصمیم گرفتند.

آگهی

یواندودو و هوانلیلی، نام دو پاندای دوقلو است که در ۲ اوت در باغ‌وحش بوول فرانسه به دنیا آمدند اما نامگذاری آن‌ها تا امروز به تعویق افتاده بود. از این اسامی با حضور کیلیان امباپه، فوتبالیست فرانسوی و ژانگ جیاچی قهرمان المپیک از چین رونمایی شد.

این دو ورزشکار، پدرخوانده و مادرخوانده این دو پاندا محسوب می‌شوند.

دلفین دلورد، معاون مدیر باغ‌وحش بوول به خبرگزاری فرانسه گفت: «یواندودو و هوانلیلی نام‌هایی هستند که از یوان‌ژی و هوان هوان پدر و مادر این پاداها الهام گرفته شده است.» وی این دو پاندا را نماد پیوندهای عمیق بین چین و فرانسه توصیف کرد.

نام‌های پانداها به‌طور سنتی نام‌های چینی هستند که از سوی پینگ لی‌یوان، بانوی اول جمهوری خلق چین انتخاب می‌شود. با این حال این‌بار مردم فرانسه بودند که برای نخستین بار درباره اسامی تصمیم گرفتند.

بیش از ۱۲۲ هزار فرانسوی برای انتخاب نام این پانداها به سایت ما وصل شدند. یواندودو و هوانلیلی مورد توجه قرار گرفتند. این دو نام بیش از ۴۵ درصد رای موافق را کسب کردند.
دلفین دلورد
معاون مدیر باغ‌وحش بوول

دلفین دلورد تاکید کرد: «بیش از ۱۲۲ هزار فرانسوی برای انتخاب نام این پانداها به سایت ما وصل شدند. یواندودو و هوانلیلی مورد توجه قرار گرفتند. این دو نام بیش از ۴۵ درصد رای موافق را کسب کردند.»

مهاجم تیم پای‌سن‌ژرمن، پدرخواند یواندودو و قهرمان شیرجه چین مادر خوانده هوانلیلی است.

خانم دلورد گفت: «حضور این دو ورزشکار سطح بالا و همچنین حضور میلیون‌ها هوادار علامتی قوی به جوانان در حفظ تنوع زیستی می‌فرستد و پیامی قوی برای نسل‌های آینده دارد.»

رونمایی از این نام‌ها از سوی میلیون‌های چینی که پانداها گنجینه ملی آن‌ها هستند به صورت زنده پیگیری شد.

عموم مردم توانستند درباره فهرستی از ۱۰ نام چینی که در وبسایت باغ وحش منتشر شده بود و پیش از این از سوی انجمن پارک‌های جانورشناسی چین انتخاب شده بود نظر دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک مادر آلابامایی در موردی بسیار نادر، همزمان در دو رحمش باردار شد

موج شادمانی در کره‌جنوبی از به دنیا آمدن پانداهای دوقلو

تصاویری از باغ‌وحشی در فرانسه؛ پاندای میهمان دوقولوی دختر زایید