روسیه به دنبال شلیک موشک ضدماهواره: حفظ جان فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی اولویت ماست

برخی از فضانوردان آژانس فضایی بین المللی
برخی از فضانوردان آژانس فضایی بین المللی Copyright AP/Roscosmos Space Agency
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روکوسموس، آژانس فضایی روسیه در واکنش به اتهامات در پی انهدام ماهواره این کشور در فضا اعلام کرد که حفظ جان فضانوردان ایستگاه بین المللی اولویت این آژانس است.

آگهی

روکوسموس، آژانس فضایی روسیه فدرال، در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه های هشدار خودکار کنترل فضایی این مرکز۲۴ ساعته فعال شده اند تا تهدیدات جانی علیه فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی بطور کامل رفع شوند.

این آژانس در بیانیه جدید خود تاکید کرد که تامین ایمنی صد درصدی برای خدمه ایستگاه فضایی بین المللی مهم ترین اولویت این سازمان است.

روز گذشته سازمان فضایی روسیه با یک موشک زمین به هوا یکی از ماهواره‌های خود را منفجر و صدها قطعه و تکه‌های سرگردان این ماهواره را در مدار زمین پراکند. 

محل قرارگیری این تکه ها ممکن است در مسیر حرکت ایستگاه فضایی بین‌المللی باشد و جان فضانوردان این ایستگاه را به خطر بیندازند. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز دوشنبه این اقدام روسیه را «خطرناک و غیرمسئولانه» توصیف کرد. به گفته آقای پرایس بر اثر انهدام این ماهواره «بیش از ۱۵۰۰ قطعه زباله که قابل‌ ردیابی است و نیز صدها هزار قطعه کوچکتر در مدار زمین پراکنده شدند.»

هفت فضانورد حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی صبح روز دوشنبه مجبور شدند به کپسول ویژه که برای ترک فوری و اضطراری این ایستگاه فضایی طراحی و در نظر گرفته شده است، پناه ببرند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخستین موشک ساخت کره جنوبی به فضا پرتاب شد اما در ماموریت خود ناکام ماند

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

شگفتی در آسمان شب؛ انفجار کیهانی با چشمان غیرمسلح قابل مشاهده خواهد بود