کابوس برای ایتالیا؛ بلیط قطر برای سوئیس رزرو شد، لاجوردی‌ها راهی پلی‌اف شدند

توقف ایتالیا در مقابل ایرلند شمالی
توقف ایتالیا در مقابل ایرلند شمالی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم فوتبال ایتالیا برای دومین دوره متوالی نتوانست به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کند و باید برای حضور در قطر راهی مسابقات پلی‌‌اف شود. لاجوردی‌پوشان ۴ سال پیش در این مرحله مغلوب سوئد شده بودند و نتوانستند به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه‌ یابند.

آگهی

تیم ملی فوتبال ایتالیا با توقف در مقابل ایرلند شمالی، از راه‌یابی به عنوان تیم نخست به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باز ماند و حالا باید در مسابقات پلی‌آف بخت خود را برای حضور در جام جهانی جستجو کند.

شاگردان مانچینی که برای صعود به قطر باید در بلفاست از سد ایرلند شمالی می‌گذشتند از همان ابتدا با سد محکم حریف مواجه شدند. ایرلندی‌ها با اینکه امیدی برای صعود نداشتند، همچون بازی مرگ و زندگی وارد زمین شدند و تمام ۹۰ دقیقه با تمام وجود به دفاع در مقابل قهرمان اروپا پرداختند.

ایتالیا که در طول تاریخ هرگز نتوانسته بود در بلفاست، ایرلند شمالی را شکست دهد، باز هم خرق عادت نکرد و پس از پایان ۹۰ دقیقه با نتیجه بدون گل از میدان خارج شد. این نتیجه در حالی به دست آمد که سوئیس دیگر رقیب ایتالیا در این گروه در خانه، کار دشواری برای از پیش برداشتن بلغارستان نداشت. سوئيسی‌ها با ۴ گلی که در نیمه دوم به ثمر رساندند توانستند حریف خود را شکست دهند و به عنوان تیم نخست گروه، صعود خود به جام جهانی ۲۰۲۲ را قطعی کنند.

ایتالیایی‌ها جمعه شب در ورزشگاه المپیکو رم این فرصت را داشتند که با شکست سوئيس در خانه صعود به جام جهانی را قطعی کنند، اما لاجوردی‌پوشان در دقیقه ۹۰ پنالتی خود را از دست دادند تا بازی با نتیجه ۱-۱ به پایان برسد.

با پایان بازی‌های این گروه، سوئيس با کسب ۱۸ امتیاز صدرنشین گروه سوم مسابقات مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا شد و ایتالیا با ۱۶ امتیاز در رده دوم ایستاد. ایرلندی‌ها هم می‌توانند به این افتخار خود ببالند که در مسابقات این گروه هرگز در خانه گلی را دریافت نکردند و با قرار گیری در رده سوم در خانه می‌مانند و جام جهانی قطر را از تلویزیون تماشا می‌کنند.

AP Photo
سوت پایان مسابقه و تساوی دو تیم ایتالیا و ایرلند شمالیAP Photo

پس از پایان مسابقه، روبرتو مانچینی، سرمربی ایتالیا که چند ماه قبل توانسته بود این تیم را به قهرمانی در یورو برساند، در گفتگو با خبرنگاران ابراز اطمینان کرد که شاگردانش در مسابقات پلی‌آف موفق خواهند شد که به جام جهانی صعود کنند. او همچنین ایتالیا را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی کرد.

مسابقات مرحله پلی‌آف که در این دوره با پیچیدگی بیشتری برگزار می‌شود قرار است در ماه مارس و با حضور ۱۲ تیم پی گرفته شود. در این مسابقات ۱۲ تیم در سه گروه ۴ تیمی قرار می‌گیرند و تیم‌ها در مسابقاتی تک‌حذفی با یکدیگر رو‌به‌رو می‌شوند. قهرمان هر یک از این گروه‌های ۴ تیمی در نهایت به عنوان دیگر نمایندگان قاره سبز در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که قرار است زمستان سال دیگر در این کشور در حاشیه خلیج فارس برگزار شود، حضور خواهند داشت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسپانیا انتقام گرفت؛ طلسم‌شکست‌ناپذیری ایتالیا با اشتباهات بونوچی به پایان رسید

فینال یورو ۲۰۲۰؛ لاجوردی‌های ایتالیا با پیروزی بر انگلیس قهرمان اروپا شدند

تساوی رم در شب مصدومیت آزمون و دیبالا و اخراج لوکاکو