گذر صدها پناهجو از کانال مانش؛ فرانسه: مشکل «قانون کار» بریتانیاست

گذر پناهجویان از کانال مانش
گذر پناهجویان از کانال مانش Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنان انتقادآمیز وزیر کشور فرانسه در حالی بیان شد که وی قرار است در ساعات پایانی روز دوشنبه میزبان همتای بریتانیایی خود باشد.

آگهی

ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه روز دوشنبه ضمن انتقاد از قوانین کار در بریتانیا گفت حضور پناهجویان در شمال فرانسه برای مهاجرت به بریتانیا نتیجه سیاست‌های لندن است.

وزیر کشور فرانسه در حالی این سخنان را بیان کرد که قرار است در ساعات پایانی روز دوشنبه میزبان پریتی پتل، همتای بریتانیایی خود باشد. تنش بین لندن و پاریس طی روزهای اخیر تنها منحصر به گذر پناهجویان از دریای مانش نبود و دو کشور علاوه بر این بر سر ماهی‌گیری در آب‌های سرزمینی بریتانیا و اجرای توافق برکسیت نیز اختلاف دارند.

ژرالد دارمنن در بخشی از سخنانش درباره شرایط پناهجویانی که در شمال فرانسه به دنبال رساندن خود به بریتانیا هستند گفت که در دیدار با پریتی پتل به وی یادآوری خواهد کرد که «بسیاری از سازمان‌های غیردولتی که در خاک فرانسه مانع از کار ژاندارم‌ها می‌شوند بریتانیایی هستند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بازار کار در بریتانیا تا حد زیادی مبتنی به ارتشی از نیروهای ذخیره‌ است که همانطور که کارل مارکس می‌گفت افراد بدون برگه‌ای هستند که کار را ارزان انجام می‌دهند.
ژرالد دارمنن
وزیر کشور فرانسه

وی همچنین گفت: «قاچاقچیانی که شبکه سوءاستفاده از زنان و کودکان راه انداخته‌اند اغلب در بریتانیا هستند.»

وزیر کشور دولت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در بخش دیگری از سخنانش از قوانین کار در بریتانیا انتقاد کرد. وی اظهار داشت: «بازار کار در بریتانیا تا حد زیادی مبتنی به ارتشی از نیروهای ذخیره‌ است که همانطور که کارل مارکس می‌گفت افراد بدون برگه‌ای هستند که کار را ارزان انجام می‌دهند.»

او افزود: «اگر بریتانیایی‌ها بسیار جدی قوانین‌شان را تغییر دهند، کاری که انجام داده‌اند اما نه به اندازه کافی، دیگر [پناهجویان] در کاله و دانکرک نخواهند بود.»

سخنگوی بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا روز دوشنبه در واکنش به اظهارات وزیر کشور فرانسه درباره تاثیر قوانین «بازار کار» بریتانیا بر اشتیاق پناهجوبان برای عبور از کانال مانش گفت که لندن باید به همکاری با پاریس برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی ادامه دهد.

تنش بین فرانسه و بریتانیا بر سر سرنوشت پناهجویانی که به دنبال عبور از کانال مانش هستند طی روزهای گذشته افزایش یافته است. بنا به آمار وزارت کشور بریتانیا روز پنجشنبه گذشته رکورد تعداد پناهجویانی که موفق شدند طی یک روز خود را به خاک بریتانیا برسانند شکسته شد. طبق این آمار در آن روز ۱۱۸۵ پناهجو با طی مسیر دریایی خطرناک خود را از فرانسه به بریتانیا رساندند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه تنش میان فرانسه و بریتانیا؛ پاریس دعوت از لندن برای گفت‌وگو درباره مهاجران را لغو کرد

بحران ماهیگیری در مانش؛ ماکرون: تهدیدهایمان را از سه‌شنبه عملی نمی‌کنیم

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت