صدور مجوز بازوی اجرایی اتحادیه؛ ملخ‌ وارد وعده غذایی اروپایی‌ها شد

ملخ
ملخ Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیسیون اروپا پس از اخذ تائیدیه‌ علمی، مجوز عرضه نوعی ملخ را به عنوان یک منبع غذایی سرشار از پروتئین در بازار مواد غذایی اتحادیه اروپا صادر کرد.

آگهی

کمیسیون اروپا پس از اخذ تائیدیه‌ علمی، مجوز عرضه نوعی ملخ را به عنوان یک منبع غذایی سرشار از پروتئین در بازار مواد غذایی اتحادیه اروپا صادر کرد.

کمیسیون اروپا که پیشتر مجوز عرضه و مصرف کرم‌های خوراکی را صادر کرده بود، با هدف تامین منابع پروتئینی به منظور برقراری یک سیستم غذایی پایدارتر، فروش و مصرف ملخ‌ مهاجر(Migratory Locust) را که در میان حشره‌شناسان به عنوان ملخ مهاجر آسیایی و آفریقایی یا ملخ صحرایی لقب گرفته و در علوم زراعی نوعی آفت کشاورزی شناخته شده، صادر کرد.

بر پایه بیانیه رسمی بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، عرضه این نوع ملخ در اشکال منجمد، خشک یا پودری مجاز است و می‌تواند به عنوان میان وعده یا به عنوان یکی از افزودنی‌های مجاز به محصولات غذایی فروخته شود.

البته کمیسیون اروپا تاکید کرده که در عرضه منجمد و خشک شده ملخ مهاجر باید به حذف پاها و بال‌های آن که می‌تواند خطر بروز یبوست را در انسان افزایش دهد، توجه ویژه‌ای شود.

مجوز بازوی اجرایی اتحادیه اروپا پس از چراغ سبز سازمان ایمنی غذایی اروپا(EFSA) و رای مثبت کشورهای عضو صادر شده است.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(FAO) نیز پیشتر اعلام کرده بود که حشرات غنی از اسیدهای چرب، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، فیبرها و مواد معدنی هستند و منبع غذایی بسیار مغذی و سالم برای انسان هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چیپس ملخ، همبرگر کرم‌ و آبجوی سوسک؛ حشرات خوراکی در آینده صنایع غذایی

سرآشپزی که از خوردن عقرب متنفر بود، رستوران ویژه طبخ حشرات به راه انداخت

سازمان ملل: روزانه حدود یک میلیارد وعده غذایی در سراسر جهان دور ریخته می‌شود