مانور پیشگیرانه اسرائیل در برابر گونه‌های جدید کرونا؛ نخست‌وزیر به پناهگاه رفت

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل
نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پناهگاهی که نخست‌وزیر اسرائیل روز پنجشنبه در آن پناه گرفت بیش از یک دهه پیش همزمان با نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران و احتمال حملات موشکی از لبنان و نوار غزه احداث شد.

آگهی

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل روز پنجشنبه به همراه دستیاران ارشد خود با شرکت در تمرین شیوع گونه‌ای مرگبار از ویروس کرونا به پناهگاه رفت.

رئیس دولت ائتلافی اسرائيل برگزاری این مانور یک روزه را که «تمرین اومگا» نام داشت نوعی پیشگیری برای آمادگی در برابر «هرگونه سناریو» در رویارویی با همه‌گیری ویروس کرونا توصیف کرد. 

در بیانیه دفتر نخست‌وزیر اسرائیل آمده است که در جریان این تمرین از رهبران نظامی و غیرنظامی به صورت گسترده تست ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» گرفته شد. آنها همچنین بستری شدن در بیمارستان و برقراری مقررات منع رفت و آمد را تمرین کردند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

قرار است نتایج این مانور با شرکای خارجی اسرائیل در میان گذاشته شود. پناهگاهی که نفتالی بنت و دستیاران ارشدش در آن پناه گرفتند در تپه‌های بیت‌المقدس قرار دارد. این پناهگاه جنگی که در برابر انفجار هسته‌ای مقاوم است «مرکز ملی مدیریت» نام دارد.

اسرائیل این پناهگاه جنگی را بیش از یک دهه پیش همزمان با نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران و احتمال حملات موشکی از لبنان و نوار غزه احداث کرد.

از این تاسیسات پیش از این در ماه مارس سال ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸/فروردین ۱۳۹۹) نیز برای هماهنگی اولیه در برابر شیوع ویروس کرونا استفاده شده بود. 

در بیانیه دفتر نخست‌وزیری اسرائیل آمده است که دولت این کشور هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر احتمال شیوع گونه مرگبار و جدیدی از ویروس کرونا در آینده نزدیک در دست ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر انرژی اسرائیل پس از عذرخواهی برگزارکنندگان کوپ۲۶ به نشست گلاسگو برگشت

شبیه‌سازی زندگی در مریخ در پایگاه فضایی صحرای اسرائیل

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند