واکنش فدراسیون فوتبال ایران به حذف طارمی از فهرست تیم ملی؛ «منتظر توضیح اسکوچیچ می‌مانیم»

مهدی طارمی
مهدی طارمی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی فدراسیون فوتبال ایران با رد شایعه بازگشت مهدی طارمی به فهرست بازیکنان تیم ملی این کشور تاکید کرد که فهرست تیم ملی همچنان همانی است که شنبه شب به صورت رسمی اعلام شده و هیچ تصمیم جدیدی در مورد نفرات آن گرفته نشده است.

آگهی

سخنگوی فدراسیون فوتبال ایران با رد شایعه بازگشت مهدی طارمی به فهرست بازیکنان تیم ملی این کشور تاکید کرد که فهرست تیم ملی همچنان همانی است که شنبه شب به صورت رسمی اعلام شده و هیچ تصمیم جدیدی در مورد نفرات آن گرفته نشده است.

حذف مهدی طارمی از فهرست اعلامی فدراسیون فوتبال ایران که دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور برای برای دو بازی مقدماتی جام جهانی قطر برابر لبنان و سوریه تهیه کرده، طی ۲۴ ساعت گذشته حاشیه ساز شده است. این تصمیم سرمربی کروات تیم ملی ایران در شرایطی اتخاذ شده که آقای طارمی، مهاجم تیم پرتو پس از به ثمر رساندن ۳ گل در ماه اکتبر، دو روز پیش به عنوان بازیکن ماه لیگ پرتغال انتخاب شد.

هر چند رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال ایران در مواجهه روز یکشنبه با خبرنگاران حاضر به پاسخگویی در مورد سوال‌هایی در مورد دلایل خط خوردن مهدی طارمی نشده ولی حسین شریفی، سخنگوی این فدراسیون گفته است: «این سلیقه و تصمیم سرمربی تیم ملی بوده و فکر نمی‌کنم برای هیچ کدام از ما بیشتر از سرمربی تیم ملی اهمیت داشته باشد که بازی‌ها را پیروز بشود.»

آقای شریفی از این که آیا تصمیم آقای اسکوچیچ متاثر از پیام توییتری مهدی طارمی بوده یا خیر، ابراز بی‌اطلاعی کرده و در خصوص غیبت یکی از ستاره‌های تیم ملی در بازی‌های حساس مقابل لبنان و سوریه که می‌تواند تکلیف صعود ایران به مرحله نهایی جام جهانی قطر را روشن کند، اظهار داشته است: «بیاییم به تصمیم سرمربی تیم ملی احترام بگذاریم و منتظر بمانیم تا خود او در موعد مقرر در خصوص این تصمیم توضیح بدهد.»

دراگان اسکوچیچ اخیرا در مصاحبه‌ با یکی از رسانه‌های کروات به ضعف تاکتیکی بازیکنان ایرانی اشاره کرده بود؛ اشاره‌ای که با واکنش توییتری مهدی طارمی مواجه شد.

آقای طارمی در این پیام نوشته بود: «باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و قدرت بدنی و جنگندگی و ... از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند. ولی متاسفانه مشکلات جای دیگر است.»

طی ۲۴ ساعتی که از حذف آقای طارمی در فهرست تیم ملی ایران می‌گذرد، برخی کارشناسان اقدام آقای اسکوچیچ را واکنشی به پیام انتقادی مهاجم تیم ملی ایران می‌دانند؛ واکنشی که برخی آن را اقدام انضباطی مثبت سرمربی کروات می‌دانند ولی عده‌ای دیگر آن را اقدامی نگران کننده در شرایط حساس فعلی می‌دانند. همزمان، هواداران ایرانی فوتبال نیز به با ثبت گسترده نظرات خود پای پُست سوم سپتامبر آقای اسکوچیچ در اینستاگرام که بخش ارسال نظرات آن باز است، در حال نشان دادن واکنش مثبت و منفی به تصمیم سرمربی تیم ملی ایران هستند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تیم ملی ایران تحت سرمربیگری آقای اسکوچیچ در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر با سه برد و یک تساوی و دستیابی به ۱۰ امتیاز، بالاتر از کره جنوبی صدرنشین گروه نخست منطقه آسیا و اقیانوسیه است و در ادامه این رقابت‌های روز ۱۱ نوامبر(۲۰ آبان) به مصاف لبنان می‌رود و روز ۱۶ نوامبر(۲۵ آبان) با تیم سوریه مسابقه خواهد داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایان شکست ناپذیری شاگردان اسکوچیچ؛ ایران مغلوب کره‌جنوبی شد

رکورد علیرضا بیرانوند در پرتاب توپ با دست در گینس ثبت شد

داستان قلعه‌نویی و کلینزمن؛ نتایجی مشابه با سرنوشتی متفاوت