ساکاشویلی: زندانی پوتین هستم

میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهور سابق گرجستان توسط محافظان احاطه شده. اوکراین سال ۲۰۱۹
میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهور سابق گرجستان توسط محافظان احاطه شده. اوکراین سال ۲۰۱۹ Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وضعیت سلامت میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهوری سابق گرجستان مناسب نیست. لودمیلا دنیزوا، وکیل و کمیسر حقوق بشر اوکراینی که روز چهارشنبه موفق به دیدار با وی در زندان شده می گوید حال «میشا» هر روز بدتر می شود.

آگهی

وضعیت سلامت جسمی میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهوری سابق گرجستان به گفته لودمیلا دنیزوا، وکیل و کمیسر حقوق بشر اوکراینی که روز چهارشنبه موفق به دیدار با وی در زندان شد، مناسب نیست. وی می‌گوید حال «میشا» هر روز بدتر می شود.

خانم دنیزوا که از نمایندگان پارلمان اوکراین هم هست علیرغم برخورداری از گذرنامه دیپلماتیک، حین ورد به خاک گرجستان با مشکلاتی روبرو شده بود.

او در نهایت موفق شد با میخائیل ساکاشویلی که تابعیت اوکراینی هم دارد دیدار کند. لودمیلا دنیزوا روز پنجنشبه از قول میخائیل ساکاشویلی اعلام کرد که زندگی رئیس جمهور سابق در خطر است. میخائیل ساکاشویلی در فاصله سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ فرماندار منطقه اودسای اوکراین بود.

آقای ساکاشویلی که یکم اکتبر یعنی تنها ۲ روز بعد از ورودش به گرجستان دستگیر شده گفته است خود را زندانی پوتین می داند و اضافه کرده که « هر کاری از دستش بربیاید برای جلوگیری از زیان یا راه افتادن خونریزی در گرجستان انجام می دهد.»

آقای ساکاشویلی ۵۳ ساله که زندانی شدن خود را غیرقانونی می داند بیش از ۴ هفته است دست به اعتصاب غذا زده است. اطرافیانش از مقامات دولت خواسته اند درمان او در یک کلینیک خصوصی ادامه یابد اما تاکنون با انتقال او به مکانی درمانی غیر از بیمارستان زندان موافقت نشده است.

میخائیل ساکاشویلی در پی دست به دست شدن ویدئویی که حضور او را در بین هوادارانش در خاک گرجستان، در جریان کارزار انتخاباتی اخیر ثابت می کرد از سوی حکومت تفلیس بازداشت شد.

پس از آن بود که طرفداران پرشمارش با تجمع مقابل بازداشگاه روستاوی دست به تظاهرات زدند و آزادای وی را خواستار شدند. رئیس جمهوری سابق در سال ۲۰۱۸ به اتهام «سواستفاده از قدرت» به طور غیابی در دو دادگاه مجزا محاکمه و در مجموع به ۹ سال زندان محکوم شد. او با رد اتهامات خود، انگیزه آنها را سیاسی توصیف کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس جمهور سابق گرجستان پس از بازگشت به کشور بازداشت شد

نخست وزیر گرجستان: ساکاشویلی در صورت بازگشت به کشور دستگیر و زندانی می‌شود

طرح ترور یک اسرائیلی در نشست اپک؛ مقامات پرو: یکی از دستگیرشدگان عضو نیروی قدس سپاه ایران است