نمایشگاه محصولات مخترعان در پاریس؛ برترین اختراع سال معرفی می‌شود

عکسی از دوره‌های پیشین نمایشگاه اختراعات در پاریس
عکسی از دوره‌های پیشین نمایشگاه اختراعات در پاریس Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دوش تاشو، ابزاری جدید برای شکستن گردو و روباتی که زباله‌های تر و خشک را جدا می‌کند از جمله گزینه‌های احتمالی برای دریافت جایزه امسال هستند.

آگهی

برنده جایزه برترین اختراع سال که از ۱۲۰ سال پیش تاکنون در جریان «رقابت لپین» در پاریس اهداء می‌شود روز یکشنبه مشخص خواهد شد.

مخترعان حدود ۳۰۰ شیء جدید با کاربرد روزمره را برای شرکت در «رقابت لپین» معرفی کرده‌اند. هیات داوران این رقابت سالانه که ۵۳ عضو دارد برنده جایزه را اعلام خواهد کرد.

دوش تاشو، ابزاری جدید برای شکستن گردو و روباتی که زباله‌های تر و خشک را جدا می‌کند از جمله گزینه‌های احتمالی برای دریافت جایزه امسال هستند. ابزار له کردن سیب‌زمینی، دستمال کاغذی و لنز چشم نیز از جمله اختراعاتی هستند که پیش از این به عنوان برترین اختراع سال در «رقابت لپین» معرفی شده‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در این دوره از «رقابت لپین» بسیاری از اشیاء برای سازگاری بیشتر با محیط زیست و در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب طراحی شده‌اند. از سوی دیگر ایده برخی از اختراعات نیز به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا و تبعات آن از جمله قرنطینه به ذهن مخترعان رسید.

یکی از برندگان «رقابت لپین» در گذشته مردی بود که ابزاری برای تهیه پوره سیب‌زمینی و له کردن سیب‌زمینی اختراع کرده بود. او بعدها شرکت تهیه ابراز خانگی «مولینکس» را پایه‌گذاری کرد.

جایزه «رقابت لپین» از سال ۱۹۰۱ تاکنون به سازنده برترین اختراع سال اهداء می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دستگاه پدالی شست‌وشوی دست‌؛ اختراع دانش‌آموز کنیایی در دوران شیوع کرونا

اختراعات فراموش شده در «موزه شکست» سوئد

اختراع باتری تازه ای برای ماشینهای برقی