تزریق یک میلیارد دُز واکسن کرونا در هند؛ ۳۰ درصد جمعیت کامل واکسینه شده‌اند

کارگر هندی و  نقاشی دیواری از مجسمه آزادی و مرلین مونروی ماسک زده
کارگر هندی و نقاشی دیواری از مجسمه آزادی و مرلین مونروی ماسک زده Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هند ظرف ۲۷۸ روز موفق شد ۱ میلیارد دُز واکسن تزریق کند، با این حال اکنون تنها ۳۰ درصد از جمعیت این کشور به طور کامل واکسینه‌ شده‌اند.

آگهی

مقامات بهداشت و سلامت هندوستان اعلام کرده‌اند این کشور موفق شده‌ است ظرف ۲۷۸ روز یک میلیارد دُز واکسن کرونا به شهروندان تزریق کند. با این وجود تنها ۳۰ درصد از مردم هند موفق به دریافت دو دُز واکسن شده‌اند.

هند با یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون نفر با اختلاف اندکی از چین، دومین کشور پر جمعیت جهان است. تاکنون ۲۹۱ میلیون نفر در هند بطور کامل واکسینه شده‌اند. این رقم یک سوم جمعیت واجد شرایط دریافت واکسن در هند را تشکیل می‌دهد. 

مقامات هند می‌گویند که برنامه دارند تا پایان سال جاری، ۲۰۲۱ میلادی، آمار واکسیناسیون کامل را تا یک میلیارد نفر برسانند، کارشناسان اما با توجه به میزان واکسیناسیون روزانه این موضوع را بعید می‌دانند.

هند خواستگاه نوع دلتای ویروس کروناست. در ابتدای سال جاری میلادی هند شاهد شمار بالای مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا بود به گونه‌ای که خانواده‌های قربانیان حتی برای سوزاندن اجساد عزیزانشان دچار مشکل شده بودند. بیمارستان‌ها نیز توان پذیریش شمار بالای بیماران را نداشتند. از زمان تسریع در واکسیناسیون رفته رفته وضعیت در هند بهتر شد.

شمار قربانیان در هند بالای ۴۵۰ هزار نفر اعلام شده است و هم اکنون ۳۴ میلیون نفر با این بیماری دست به گریبان هستند.

با وجود آمار یک میلیاردی تزریق، ولی هنوز ۷۰۰ میلیون نفر تنها یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و واکسینه کامل نشده‌اند.

کادر بهداشت و درمان هند در ماه اکتبر تا به پنج میلیون نفر در روز واکسن زده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مادربزرگ هندی؛ احیاکنندهٔ هنر رزمی باستانی

قدرت‌گیری طالبان در افغانستان؛ ضربه‌ای مهلک به منافع منطقه‌ای هند

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد