جدول زمانی مذاکرات دولت ائتلافی آلمان؛ شولتس برای جانشینی مرکل آماده می‌شود

اولاف شولتس
اولاف شولتس Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

احزاب سوسیال دموکرات، سبز و دموکرات آزاد امیدوارند تا بتوانند تا پایان ماه نوامبر برای تشکیل اولین دولت ائتلافی سه حزببی در آلمان به توافق دست یابند.

آگهی

احزاب سوسیال دموکرات، سبز و دموکرات آزاد در آلمان روز پنجشنبه اعلام کردند که تلاش خواهند کرد تا دولت آینده این کشور به رهبری اولاف شولتس اوایل ماه دسامبر (اواسط آذر) کار خود را آغاز کند. 

این سه حزب امیدوارند که با دستیابی به توافق بتوانند اولین دولت ائتلافی سه حزبی در آلمان را تشکیل دهند. مذاکره بین سوسیال دموکرات‌ها، سبزها و لیبرال‌ها از ابتدای ماه اکتبر و پس از انتخابات پارلمانی آغاز شد. 

ائتلاف سه حزب سوسیال دموکرات، سبز و دموکرات آزاد به دلیل رنگ هر کدام از این احزاب (قرمز برای سوسیال دموکرات، سبز برای سبز و زرد برای دموکرات آزاد) به ائتلاف «چراغ راهنمایی و رانندگی» معروف شده است. در جدول زمانی اعلام شده از سوی این سه حزب گفتگوها برای دستیابی به تشکیل ائتلاف تا پایان ماه نوامبر ادامه خواهد یافت. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

احزاب سوسیال دموکرات، سبز و دموکرات آزاد پیش از این از دستیابی به توافق اولیه برای تشکیل دولت آینده خبر داده بودند. اولاف شولتس در صورت توافق نهایی برای تشکیل ائتلاف «چراغ راهنمایی و رانندگی» جانشین آنگلا مرکل، اولین صدراعظم زن آلمان خواهد شد. 

او همچنین پس از ویلی برانت، هلموت اشمیت و گرهارد شرودر چهارمین صدراعظم آلمان از حزب سوسیال دموکرات در دوران پس از جنگ جهانی دوم خواهد بود. اولاف شولتس هم اکنون در دولت ائتلافی آنگلا مرکل وزیر دارایی است. 

رقابت بین احزاب سبز و دموکرات آزاد برای کنترل وزارت دارایی در دولت ائتلافی آینده از هم اکنون آغاز شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استقبال ویژه از خانم صدراعظم؛ مرکل در آخرین سفر خود در مقام یک سیاستمدار به فرانسه رفت

رهبر جدید حزب مرکل تا ماه ژانویه انتخاب می‌شود

حزب «سبزها» و حزب «دموکرات آزاد»؛ دو جناح سرنوشت‌ساز دولت آینده آلمان