پهپاد ۵۰ کیلویی برای نجات چند سگ‌ از میان گدازه‌های آتشفشانی به پرواز در می‌آید

فوران آتشفشانی در جزایر قناری
فوران آتشفشانی در جزایر قناری Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این پهپاد قرار است بر روی هرکدام از این سگ‌ها یک تور بیاندازد و سپس آنها را تک تک از منطقه‌ای که اکنون غیرقابل دسترس است خارج کند. پروازهای آزمایشی برای این عملیات به همراه امدادگران در حال انجام است.

آگهی

یک پهپاد به زودی بر فراز جزیره لاپالما در اقیانوس اطلس به پرواز در خواهد آمد تا چند سگ را که به دنبال فوران آتشفشانی در میان گدازه‌ها گرفتار شده‌اند نجات دهد.

این پهپاد قرار است بر روی هرکدام از این سه سگ‌ یک تور بیاندازد و سپس آنها را تک تک از منطقه‌ای که اکنون غیرقابل دسترس است خارج کند. پروازهای آزمایشی برای این عملیات به همراه امدادگران در حال انجام است.

پهپادی که در این عملیات از آن استفاده خواهد شد با ۵۰ کیلوگرم وزن قابلیت حمل ۲۳ کیلوگرم بار را دارد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سگ‌هایی که در میان گدازه‌های آتشفشانی جزایر قناری گرفتار شده‌اند طی هفته‌های گذشته از بسته‌های غذایی ارسالی از طریق پهپاد تغذیه کرده‌اند. آنها در یک زمین متروکه که به محاصره گدازه‌های آتشفانی در آمده است گرفتار شده‌اند. پرواز بالگرد بر فراز منطقه به دلیل گازهای منتشرشده در جریان فوران آتشفشان ممنوع شده است.

یکی از چالش‌های اصلی پیش‌رو در عملیات نجات پهپادی سگ‌ها محدودیت زمانی است. امدادگران تنها چهار دقیقه برای به تور انداختن یکی از سگ‌ها زمان دارند. آنها همچنین چهار دقیقه دیگر برای بالا کشیدن تور و انتقال آن به منطقه‌ای امن در فاصله ۴۵۰ متری زمان خواهند داشت.

خطر اصلی در جریان این عملیات تمام شدن شارژ باتری پهپاد در حین پرواز بر فراز گدازه‌های آتشفشانی خواهد بود.

مسئولان عملیات نجات می‌گویند موفقیت نهایی این ماموریت به واکنش سگ‌ها به استفاده از تور و پرواز با پهپاد بستگی خواهد داشت.

لاپالما یکی از هشت جزیره اصلی در جزایر قناری، متعلق به اسپانیا است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جزایر قناری؛ ویدئویی از محاصره شدن چندین ساختمان در مسیر گدازه های آتشفشانی

ادامه فوران آتشفشان در لاپالمای جزایر قناری

نفوذ به قلب آتشفشان جزایر قناری با دوربین‌های حرارتی