برزیل و آرژانتین خود را به صعود به جام جهانی قطر نزدیک‌تر کردند

پیروزی قاطع برزیل مقابل اروگوئه
پیروزی قاطع برزیل مقابل اروگوئه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو قدرت فوتبال آمریکای جنوبی توانستند در چارچوب بازی‌های مقدماتی جام جهانی در این منطقه رقبای خود را شکست دهند و بیش از قبل به صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نزدیک شوند.

آگهی

تیم‌های فوتبال برزیل و آرژانتین خود را به یک قدمی صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رساندند. 

در چارچوب مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آمریکای جنوبی، تیم فوتبال برزیل موفق شد در نمایشی درخشان اروگوئه را با تمام ستارگانش با نتیجه ۴-۱ شکست دهد. گل‌های برزیل را در این مسابقه نیمار، باربوسا و همچنین رافینیا (۲ بار) به ثمر رساندند. در مقابل تک گل اروگوئه را لوئیس سوارز وارد دروازه زردپوشان کرد. 

در دیگر مسابقه مهم شب گذشته آرژانیتینی‌ها با تک گل لائوتارو مارتینز توانست پرو را از پیش رو بردارد تا همچنان به تعقیب برزیل در صدر جدول ادامه دهند. 

از دیگر نتایج شب دوازدهم مسابقات مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی، کلمبیا که بعد از اخراج کارلوس کیروش به روند مثبت خود بازگشته بود در خانه مقابل اکوادور با تساوی بدون گل متوقف شد. این در حالیست که شیلی با نتیجه ۳-۰ ونزوئلا را از پیش رو برداشت تا امیدهای خود برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را زنده نگه دارد. 

در حال حاضر برزیل و آرژانتین با ۱۱ بازی توانسته‌اند ۳۱ و ۲۵ امتیاز کسب کنند و تا حدود زیادی صعود خود به جام جهانی را قطعی کرده باشند. دو غول فوتبال آمریکای جنوبی یک بازی کمتر از دیگر کشورهای حاضر در این منطقه داشته‌اند و این دو تیم باید دیدار معوقه خود مقابل یکدیگر را برگزار کنند. 

 اکوادور، کلمبیا و اروگوئه با ۱۷، ۱۶ و ۱۶ در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند و اصلی‌ترین بخت‌های حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ از این قاره هستند. همچنین شیلی با پیروزی شب گذشته ۱۳ امتیازی شد و در رده ششم جدول قرار گرفت.  

در جدول ۱۰ تیمی این مسابقات، همه کشورها باید دو بازی رفت و برگشت با یکدیگر داشته باشند و در پایان، ۴ تیم برتر این رقابت‌ها به صورت مستقیم به جام جهانی صعود خواهند کرد و تیم در رقابت‌های پلی‌اف حضور می‌یابد که آنجا باید با تیمی از قاره آسیا، اقیانوسیه و یا آمریکای شمالی رقابت کند. این دوره فیفا تصمیم گرفته بین چهار تیمی که از قاره‌های مختلف به مرحله پلی‌آف می‌رسد قرعه کشی انجام دهد و پس از آن مشخص خواهد شد نماینده هر قاره با چه تیمی رو به رو می‌شود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قرعه‌کشی پلی‌اف جام جهانی در اروپا؛ ایتالیا، پرتغال و ترکیه در گروه مرگ

آرژانتین و هلند هم مسافر قطر شدند؛ حضور چه تیم هایی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطعی شده است؟

پلیس برای بازداشت ۴ فوتبالیست تخطی کننده از قوانین کرونا وارد زمین بازی آرژانتین و برزیل شد