واکنش طالبان به اعلامیه شماری از کارکنان دولت پیشین افغانستان؛ تلاش بیهوده است

امیرخان متقی، وزیر خارجه کابینه طالبان
امیرخان متقی، وزیر خارجه کابینه طالبان Copyright Muhammad Farooq/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«مردم فرصت‌طلب» دیگر فرصتی نخواهند داشت که به نمایندگی از افغانستان «جامعه جهانی را فریب دهند.»

آگهی

طالبان در واکنش به بیانیه سفارت افغانستان در سوئیس که از ادامه کار نهادهای این دولت در خارج خبر می‌داد اعلام کردند که دیگر فرصتی برای کار آنان نمانده است.

انعام‌الله سمنگانی، عضو کمیسیون فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ امارات اسلامی افغانستان ضمن «بی‌هوده» خواندن این تلاش‌ها گفت «مردم فرصت‌طلب» دیگر فرصتی نخواهند داشت که به نمایندگی از افغانستان «جامعه جهانی را فریب دهند.»

در بیانیه ۱۸ ماده‌ای سفارت افغانستان در سوئیس آمده بود که شماری از مقام‌ها و رهبران سیاسی پیشین فعالیت خود را در خارج از کشور ادامه می‌دهند و «تنها اداره مشروع در افغانستان حکومت جمهوری اسلامی افغانستان است که اساس آن را انتخابات و آرای مردم شکل داده‌ است.»

در بیانیه روز سه‌شنبه همچنین از «تشکیل جلسات دولتی» و نیز «آمادگی مقام‌ها برای بازگشت به کشور» سخن رفته و همچنین از کشورهای دوست افغانستان خواسته شده که روابط و همکاری خود را با این کشور حفظ کنند.

سید اسحاق گیلانی،‌ رهبر نهضت همبستگی ملی افغانستان اعلام کرده است که «طرفدار» چنین حرکاتی نیست و مردم افغانستان نیز از این گونه «حکومت‌ساختن‌ها» خسته شده‌اند.

پس از فرار اشرف غنی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان از کابل،‌ امرالله صالح معاون اول پیشین وی مطابق قانون اساسی این کشور سرپرست دولت شمرده می‌شود. 

طالبان با مردود شمردن ادعای آقای صالح می‌گویند که بزودی قانون اساسی جدید افغانستان را مطابق با قانون اساسی دوران ظاهرشاه و با تغییراتی در آن ارائه خواهند داد.  

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طالبان و بدهی‌های شرکت برق افغانستان؛ کابل به خاموشی فرو می‌رود؟

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

چرا سربازان اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان گلوله‌های خود را می‌جوشاندند؟