اظهارات می ماسک درباره «کرم ضد پیری» خبرساز شد

ایلان ماسک و مادرش مای ماسک
ایلان ماسک و مادرش مای ماسک Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مادر ایلان ماسک در کتاب خاطراتش شرح می‌دهد که چگونه به تنهایی بر مشکلات ناشی از جدایی‌ از همسرش فائق آمده و توانسته در کنار به راه‌انداختن تجارت شخصی و ایفای نقش در دنیای مد و محصولات آرایشی و بهداشتی، کودکانش را تربیت کند.

آگهی

می ماسک، از چهره‌های سرشناس دنیای مد و فعال حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی و همینطور مادر ایلان ماسک بنیانگذار شرکت تسلا، با اظهارات جدیدش در نیویورک درباره «بی‌اثر بودن» یک محصول بهداشتی خبرساز شد.

این مدل ۷۳ ساله و کارشناس تغذیه که برای یک برند محصولات آرایشی و کرم‌ ضد پیری به نام «تایملاین نوتریشن» فعالیت می‌کند، این هفته در پاسخ به سوالی که آیا پس از استفاده از این کرم‌ها در پوستش تغییری مشاهده کرده یا نه گفت: «تفاوتی حس نکردم».

با وجود این پاسخ صریح، شرکت سازنده این محصول اعلام کرد پس از یک دهه تحقیقات بالینی به این نتیجه رسیده که ترکیبی شیمیایی به نام «اورولتین آ» که توسط باکتری‌های روده برخی افراد پس از خوردن مواد غذایی مثل میوه انار تولید می‌شود، بر احیای میتوکندری سلولی و تقویت عملکرد ماهیچه‌ها موثر است. امری که به ادعای این شرکت «می‌تواند به کاهش زوال سلولی مرتبط با افزایش سن کمک کند». این ادعا هنوز به طور کامل توسط مراجع علمی مستقل اثبات نشده است، هر چند برخی مطالعات روی موش‌ها چنین چیزی را نشان می‌دهند.

تولیدکنندگان این مارک می‌گویند تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دارند، با این حال منتقدان می‌گویند این به تنهایی نشانه کارآمدی محصول نیست چراکه سازمان غذا و داروی ایالات متحده تنها تایید می‌کند که محصول برای سلامتی بی‌ضرر است و نه اینکه الزاما برای مقابله با پیری نیز موثر است.

الیزابت اندرسون، سرپرست ارتباطات علمی در مرکز تحقیقات ایمنی مواد اولیه در دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: «اینکه سازمان غذا و دارو گفته است استفاده از این محصول امن است چیز فوق العاده‌ای نیست. آن‌ها مواد تشکیل دهنده محصول را بررسی و نظارت می‌کنند که آیا آنچه شرکت ادعا می‌کند استفاده کرده صحت دارد یا نه. اما آن‌ها هیچ گونه تحقیقی در مورد اثربخشی انجام نمی‌دهند.»

خانم می ماسک که اصالتا اهل کاناداست، یکی از پنج فرزند خانواده‌ای به شمار می‌رود که در کودکی به پرتوریای آفریقای جنوبی مهاجرت کردند. 

او که در سنین جوانی فینالیست مسابقات «دختر شایسته» آفریقای جنوبی در سال ۱۹۶۹ میلادی شده بود، با یک مهندس اهل آفریقای جنوبی به نام ارول ماسک ازدواج کرد.

او در کتاب خاطراتش با عنوان «زمانی که یک زن برنامه‌ریزی می‌کند؛ پندهایی برای یک عمر ماجراجویی، زیبایی و موفقیت» که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، شرح می‌دهد که چگونه به تنهایی بر مشکلات ناشی از جدایی‌ از همسرش فائق آمده و توانسته در کنار به راه‌انداختن تجارت شخصی و ایفای نقش در دنیای مد و محصولات آرایشی و بهداشتی، کودکانش را تربیت کند.

هر چند از میان فرزندان او ایلان ماسک به عنوان یکی از ثروتمندترین مردان جهان بیش از دیگر فرزندانش شهرت دارد، اما توسکا (کارگردان سینما) و کیمبال (کارآفرین و فعال در صنعت تغذیه) نیز در زمینه‌های کاری خود صاحب نام هستند.

خانم می ماسک می‌گوید یکی از دلایل موفقیت فرزندانش این بوده که به آن‌ها اجازه داده است «هر کاری را دوست دارند و صلاح می‌دانند امتحان کنند» و این کار آن‌ها را قادر ساخته تا اعتماد به نفس خود را به دست آورند و بتوانند مثبت‌اندیش باشند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

خانم ماسک پس از جدایی، دو مدرک لیسانس و یک مدرک فوق‌لیسانس را در آفریقای جنوبی و کانادا کسب کرده است و در طول سال‌های اخیر عمدتا به ایراد سخنرانی‌ درباره رژیم‌های غذایی سالم و سبک زندگی می‌پردازد.

خانم ماسک در ۴۰ سال گذشته سخنگوی بسیاری از شرکت‌های مواد غذایی و دارویی بوده و اظهارات او هر از چندگاه جنجال‌ برانگیز شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

از حمام در خون دختران باکره تا آزمایشگاه‌های گوگل؛ آیا بشر سرانجام راه غلبه بر مرگ را می‌یابد؟

هدیه روز مادر موجب سقوط ۴۰ درصدی قیمت دوج‌کوین شد؛ ماسک: در خرید رمزارزها احتیاط کنید

وقتی شریک زندگی‌تان رابطه جنسی می‌خواهد و شما تمایلی ندارید این تکنیک را امتحان کنید