انتخابات آلمان و پیشتازی چپ‌ها؛ «ثروتمندان به دنبال انتقال سرمایه به سوئیس هستند»

بخش ارزی بانک یو‌بی‌اس در زوریخ، سوئیس
بخش ارزی بانک یو‌بی‌اس در زوریخ، سوئیس Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بانکداران و وکلای مالیاتی معتقدند که پیروزی احزاب چپ‌گرا در انتخابات سراسری روز یکشنبه آلمان با دامن زدن به نگرانی ثروتمندان موجب انتقال بخشی از دارایی آنها به سوئیس می‌شود.

آگهی

بانکداران و وکلای مالیاتی معتقدند که پیروزی احزاب چپ‌گرا در انتخابات سراسری روز یکشنبه آلمان با دامن زدن به نگرانی ثروتمندان موجب انتقال بخشی از دارایی آنها به سوئیس می‌شود.

حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه و نیز احزاب چپ‌ و سبز وعده داده‌اند که در صورت پیروزی در انتخابات ۲۶ سپتامبر، وضع مجدد مالیات بر ثروت و افزایش مالیات بر ارث را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

نظرسنجی‌های روز پنجشنبه نشان داد که حزب سوسیال دموکرات با جلب ۲۵ درصد آرای احتمالی، چهار پله از حزب محافظه‌کار دموکرات مسیحی که در حال حاضر با صدراعظمی آنگلا مرکل، قدرت را در اختیار دارد، پیشی گرفته است.

داده‌های بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که سپرده‌های خانوارها و شرکت‌های آلمانی نزد بانک‌های سوئیس در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ حدود ۵ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۳۷.۵ میلیارد دلار رسیده است.

هر چند ارقام جدیدتری هنوز منتشر نشده ولی آگاهان امر می‌گویند که جریان انتقال ثروت از آلمان به بانک‌های سوئیسی همچنان ادامه دارد. در همین حال، فلورین دورسلن، رئیس بخش مدیریت ثروت در بخش اروپایی بانک سوئیسی ال‌جی‌تی(LGT) سوئیس به رویترز گفته که بسیاری از ثروتمندان به ویژه کارآفرینان آلمانی از انتقال قدرت به چپ‌ها نگرانند.

همچنین یک وکیل مالیاتی هم در گفتگو با رویترز مدعی شده که تقاضا برای ارائه مشاوره از سوی مشتریان آلمانی او افزایش یافته؛ چرا که برخی از کارآفرینان آلمانی در تلاشند تا با سرمایه گذاری جدید از طریق ثبت شرکت در سوئیس از دارایی‌های خود محافظت کنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

با وجود تلاش‌های اخیر سوئیس برای حذف وجهه بین‌المللی خود به عنوان «بهشت امنِ میلیاردها»، انتقال ثروت آلمانی‌ها به این کشور نشان می‌دهد که ثروتمندان همچنان سوئیس را مکانی جذاب برای نگهداری ثروت خود می‌دانند. چرا که با وجود بروز تنش‌های ژئوپلتیک در جهان و نگرانی‌های رخ داده از تبعات اقتصادی همه‌گیری کرونا، سوئیس به دلیل ثبات سیاسی و اقتصادی همچنان برای سرمایه‌داران جذاب باقی مانده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گام‌ آخر آنگلا؛ مرکل چه میراثی برای آلمان و اتحادیه اروپا به جای گذاشت؟

دانشمندان جستجوی ذرات مرموز «شبح» را در تونل‌های زیرزمینی سرن آغاز کردند

سوئیس در پی بحث‌های مرتبط با جنگ اوکراین سیاست بی‌طرفی خود را به همه‌پرسی می‌گذارد