یک عضو هیئت نمایندگی برزیل در مجمع عمومی سازمان ملل کرونا گرفت

مارسلو کِیروگا، وزیر بهداشت برزیل
مارسلو کِیروگا، وزیر بهداشت برزیل Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر بهداشت برزیل در چندین برنامه دیدار با دیگر رهبران جهان از جمله هنگام ملاقات روز دوشنبه با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، آقای بولسونارو را همراهی کرده است.

آگهی

یکی از اعضای هیئت نمایندگی کشور برزیل که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است به بیماری کووید۱۹ مبتلا شد.

بر اساس بیانیه‌ای که یک مقام رسمی در این کشور آمریکای جنوبی منتشر کرد، تست کرونای مارسلو کِیروگا، وزیر بهداشت برزیل پس از شرکت در نشست روز سه‌شنبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک مثبت شده است.

نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه با حضور فیزیکی و مجازی رهبران کشورهای جهان در نیویورک افتتاح شد و ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل پس از سخنان آغازین آنتونیو گوترش، دبیر کل این نهاد بین‌المللی به عنوان سخنران پشت تریبون قرار گرفت.

هیئتی که به نمایندگی از کشور برزیل تحت ریاست ژائیر بولسونارو برای شرکت در مجمع عمومی به نیویورک سفر کرده بود نیز طبق عرف این نشست در جریان سخنرانی رئیس جمهوری برزیل در سالن اجلاس حضور داشت.

پس از این نشست دبیرخانه ویژه ارتباطات و اطلاع رسانی دولت برزیل با تایید ابتلای وزیر بهداشت این کشور به بیماری کووید۱۹ اعلام کرد که تست سایر اعضای هیئت اعزامی منفی بوده است.

خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی در این خصوص تصریح کرد که ٓژائیر بولسونارو در طول این سفر به دفعات بدون ماسک ظاهر شد و این در حالیست که وی علیه کووید۱۹ واکسینه نشده است.

بنا به این گزارش آقای بولسونارو تاکید دارد که «آخرین» برزیلی خواهد بود که واکسن کرونا را دریافت می‌کند.

این دومین مورد تست مثبت کرونا در میان اطرافیان رئیس جمهوری برزیل از زمان ورود وی به نیویورک عنوان شده است.

Evan Vucci/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved
سخنرانی ژائیر بولسونارو، رئيس جمهوری برزیل در مجمع عمومی سازمان ملل متحدEvan Vucci/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved

گفته می‌شود که مارسلو کِیروگا، وزیر بهداشت برزیل در چندین برنامه دیدار با دیگر رهبران جهان از جمله هنگام ملاقات روز دوشنبه با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، آقای بولسونارو را همراهی کرده است.

در بیانیه دبیرخانه ویژه ارتباطات و اطلاع رسانی برزیل آمده است که برغم بازگشت هیئت اعزامی به نیویورک، وزیر بهداشت این کشور برای طی کردن دوران قرنطینه مدتی در ایالات متحده خواهد ماند.

بر اساس این بیانیه رسمی دولت برزیل، حال عمومی وزیر ۵۵ ساله بهداشت این کشور که قبلا علیه بیماری کووید۱۹ واکسینه شده بود، خوب است.

مارسلو کِیروگا سه شنبه شب با انتشار توئیتی تاکید کرده بود که وزارتخانه تحت ریاست وی ضمن بواسطه اجرای پروتکل‌های بهداشت و ایمنی عمومی به اقدامات قاطع برای مقابله با همه‌گیری بیماری کووید۱۹ در برزیل ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر انتشار عکس پیتزاخوری رئیس جمهوری برزیل به همراه همکاراتش به صورت ایستاده در خیابان واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

برخی از کابران و رسانه‌های برزیلی به شوخی علت این نوع غذاخوردن در خیابان را به امتناع ژائیر بولسونارو از واکسینه شدن ربط داده بودند.

وزیر بهداشت برزیل تنها فردی در اطراف آقای بولسونارو در این جمع بود که ماسک زده بود اما طبق آنچه در تصاویر دیده می‌شود ماسک را زیر چانه قرار داده بود.

رئیس جمهوری برزیل که به دلیل نحوه مدیریت بحث برانگیز همه‌گیری کرونا در کشورش با ۵۹۱ قربانی مورد سوال قرار گرفته بود، به عنوان سخنران نخست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اظهارات خود به موضوعات و مسائلی اشاره کرد که به ادعای تیم راستی‌آزماییِ خبرگزاری فرانسه همگی گمراه کننده و نادرست بودند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس‌جمهوری برزیل به دلیل موتورسواری بدون ماسک ۱۰۰ دلار جریمه شد

تشویق به زدن واکسن کرونا در برزیل با لباس شخصیت فیلم‌های جنگ ستارگان

روسپی‌ها در برزیل برای دریافت واکسن کرونا اعتصاب کردند