نامزدهای انتخابات آلمان؛ آنالنا بربوک، رقیبی سرسخت از حزب سبزها

نامزدهای انتخابات آلمان؛ آنالنا بربوک، رقیبی سرسخت از حزب سبزها
Copyright Filip Singer/MTI/MTVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«او کوشید تا بیش از همه از نقطه قوت حزبش یعنی تأکید بر حفظ زیست بوم امتیاز بگیرد، هرچند هشیارانه چندان روی موضوع سیل اخیر مانور نداد.»

آگهی

آنالنا بربوک (بئرباک) چه در ورزش و چه در سیاست بلندپرواز بوده است. او که در جوانی ژیمناست موفقی بود در ۴۰ سالگی نخستین نامزد سبزها، و جوانترین نامزد صدراعظمی آلمان به‌شمار می‌رود.

کارزار بربوک شروع بسیار موفقی داشت و نظرسنجی‌های امیدبخشی دریافت کرد اما کمی بعد دردسر از راه رسید، گفته شد که او در اعلام پرداخت‌های ویژه‌اش به مجلس تأخیر داشته و معلوم شد جزئیات رزومهٔ کاری‌اش دقیق نبوده است او همچنین متهم شد که در کتابش به نام «چطور کشور را بازسازی کنیم» ایده‌های دیگران را کپی کرده است.

برخی خواستار آن شدند که هم‌حزبی‌اش رابرت هابک نامزد اول حزب باشد و همزمان اخباری جعلی با موضوع مخالفت بائربوک با داشتن سگ به‌همراه چند عکس نیمه‌عریان منسوب به او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، ستارهٔ بخت بربوک کم‌سو شده بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

اما بربوک که از دنیای ورزش می‌آمد جا نزد و در مصاحبه‌ای گفت اگر می‌خواهید در دور مقدماتی کنار بکشید بهتر است وارد مسابقه نشوید. او می‌دانست که شروع دوباره دردسرهای زیادی دارد. اما کوشید تا بیش از همه از نقطه قوت حزبش یعنی تأکید بر حفظ زیست بوم امتیاز بگیرد، هرچند هشیارانه چندان روی موضوع سیل اخیر مانور نداد و با چکمه به دیدار سیل‌زدگان نرفت، بلکه حزبش در حرکتی سیاسی فورا طرحی ارائه کرد که مطابق آن، وزیر تغییرات آب‌وهوایی بتواند تصویب هر قانون زیانبار برای زیست‌بوم را وتو کند.

بربوک در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش اعلام کرد: «بحران زیست‌محیطی انتزاعی نیست، اتفاقی است که دارد همین‌جا در میان ما می‌افتد و باید هر کاری از دست‌مان برمی‌آید برای مهارش بکنیم. جایی هستیم که داریم از مرز خطیر انتشار آلاینده‌ها رد می‌شویم، اما همزمان این فرصت تاریخی را هم داریم که طی دههٔ بعد برای نسل‌های آینده نوعی شکوفاییِ آگاه از زیست‌بوم به میراث بگذاریم.»

بربوک هوادار پروپاقرص اروپای واحد نیز هست این کارشناس علوم سیاسی و حقوق بین‌الملل، خواهان تقویت سیاست دفاعی اروپاست. او که به‌همراه همسر و دو دخترش در براندنبرگ زندگی می‌کند فعالیت سیاسی خود را از همانجا آغاز کرد. او در سال ۲۰۱۸ به‌همراه رابرت هابک نامزد حزب سبزها شد، و همکاری این دو سبب اتحاد و پیشرفت هرچه بیشتر این حزب شده است. بائرباک تا کنون هیچ پست وزارتی یا دولتی نداشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

امید نوری‌پور و ریکاردا لانگ به رهبری سبزهای آلمان برگزیده شدند

صدارت اعظم چه سمتی است، صدر اعظم چگونه انتخاب می‌شود و چه نقشی در سیاست آلمان دارد؟

انتخابات آلمان؛ نگاهی به مسئله کودکان بی‌بضاعت و شکاف اجتماعی رو به رشد