شیر طلایی جشنواره ونیز برای فیلمی درباره سقط جنین به اودره دیوان، کارگردان فرانسوی رسید

شیر طلایی جشنواره ونیز برای فیلمی درباره سقط جنین به اودره دیوان، کارگردان فرانسوی رسید
Copyright Domenico Stinellis/AP
Copyright Domenico Stinellis/AP
نگارش از یورونیوز با استفاده از  AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فیلم واقعه (رویداد) روایت سقط جنین دختر جوان دانشجویی در سال‌های ۱۹۶۰ است. زمانی که سقط جنین در فرانسه همچنان غیرقانونی بود.

آگهی

شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز به اودره دیوان، کارگردان ۴۱ ساله فرانسوی برای فیلم واقعه (رویداد) رسید. این فیلم روایت سقط جنین دختر جوان دانشجویی در سال‌های ۱۹۶۰ در فرانسه است. زمانی که سقط جنین در این کشور همچنان غیرقانونی بود. 

خانم دیوان در زمان اهدای این جایزه گفت: «متاسفانه وقتی درباره سقط جنین کار می‌کنید، هنوز هم بخشی از اخبار روز هستید. من با خشم و علاقه و با تمام وجودم این فیلم را ساختم.» 

انتخاب این فیلم برای دریافت شیر طلایی جشنواره ونیز با تصویب قانون جنجالی محدودیت (یا حتی ممنوعیت) سقط جنین در ایالت تگزاس آمریکا انجام شده است.

فیلم واقعه (رویداد) براساس یک خودزندگی‌نامه‌نوشت (اتوبیوگرافی) اثر انی ارنو ساخته شده است. آناماریا وارتولومه، هنرپیشه فرانسوی-رومانیایی ۲۲ ساله نقش اصلی این فیلم را بازی کرده است. 

هیات داوران جشنواره ونیز به ریاست بونگ جوت-هو، کارگردان کره‌ای فیلم انگل، به اتفاق آرا شیر طلای جشنواره ونیز را به این فیلم تقدیم کرد. 

جایزه بزرگ جشنواره ونیز به پائولو سورنتینو، کارگردان فیلم «دستِ خدا» اهدا شد. این فیلم روایت زندگی کودکی در ناپل ایتالیا در زمان حضور دیه‌گو مارادونا، اسطوره فوتبال جهان در این شهر است. 

جایزه بهترین کارگردان این دوره به جین کمپیون، کارگردان نیوزیلندی فیام قدرتِ سگ تعلق گرفت. 

پنه‌لوپه کروز، ستاره اسپانیایی سینمای جهان برای ایفای نقش در فیلم «مادران موازی» جایزه بهترین هنرپیشه زن جشنواره ونیز را دریافت کرد. پدرو آلمودووار، کارگردان صاحب‌نام اسپانیایی کارگردان این اثر است.

جایزه بهترین  هنرپیشه مرد جشنواره فیلم ونیز به جان آرسیلا برای بازی در نقش یک خبرنگار تحقیقی در فیلم «سر کار ۲: گم‌شده ۸» تعلق گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز به کار هشتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز

توصیف خلبان اسرائیلی از ماموریت رهگیری پهپادهای ایرانی: مانند «تاپ گان» در «جنگ ستارگان» بود

نرگس کلهر در گفت‌وگو با یورونیوز: راه رفته پس از جنبش مهسا قابل برگشت نیست