دو دستبند ماری-آنتوانت، ملکه پیشین فرانسه به حراج گذاشته می‌شود

دو دستبند ماری-آنتوانت، ملکه پیشین فرانسه
دو دستبند ماری-آنتوانت، ملکه پیشین فرانسه Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

متخصص جواهرات در بنگاه حراج کریستیز قیمت این دو دستبند را که همراه با یکدیگر به حراج گذاشته خواهند شد بین دو تا چهار میلیون دلار تخمین زده است. ماری-آنتوانت و همسرش، لوئی شانزدهم چهار سال پس از انقلاب فرانسه در سال ۱۷۹۳ با گیوتین گردن زده شدند.

آگهی

دو دستبند متعلق به ماری-آنتوانت، ملکه فرانسه پیش از انقلاب سال ۱۷۸۹ برای اولین بار به حراج گذاشته خواهد شد.

در ساخت هر دو این دستبندهای سلطنتی از صدها الماس استفاده شده است. این دستبندها قرار است روز ۹ نوامبر (۱۸ آبان) از سوی بنگاه کریستیز در شهر ژنو در سوئیس به حراج گذاشته شوند. 

ماری سسیل سیسامولو، متخصص جواهرات در بنگاه حراج کریستیز درباره الماس‌های این دستبند می‌گوید: «الماس‌ها هم به خاطر منشاء آنها و هم به خاطر شکلشان فوق‌العاده هستند؛ ۱۱۲ الماس با اندازه‌های قدیمی! اندازه کوچکترین الماس‌ها یک قیراط و اندازه بزرگترین آنها که در وسط دستبند قرار دارد چهار قیراط است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وی قیمت این دو دستبند را که همراه با یکدیگر به حراج گذاشته خواهند شد بین دو تا چهار میلیون دلار تخمین زد. این در حالی است که یک گردنبند متعلق به ماری-آنتوانت که سه سال پیش در ابتدا بین یک تا دو میلیون دلار قیمت‌گذاری شده بود در نهایت ۳۶ میلیون دلار در حراج به فروش رفت. 

هر دو دستبندی که بنگاه کریستیز به حراج خواهد گذاشت از سه ردیف الماس تشکیل شده است. امکان اتصال دو دستبند به یکدیگر و استفاده از آنها به عنوان یک گردنبند واحد نیز وجود دارد. 

ماری-آنتوانت و همسرش، لوئی شانزدهم چهار سال پس از انقلاب فرانسه در سال ۱۷۹۳ با گیوتین گردن زده شدند. ملکه پیشین فرانسه پیش از تلاش برای فرار از فرانسه جواهرات خود را به بلژیک فرستاد تا در نهایت از آنجا به دست نزدیکانش در اتریش برسند. 

امپراتور اتریش در سال ۱۷۹۵ این جواهرات را در وین به ماری-ترز، دختر ملکه پیشین فرانسه و تنها بازمانده خانواده‌اش پس از انقلاب فرانسه تحویل داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کیف مسافرتی ماری آنتوانت ۴۳ هزار یورو در یک حراج بفروش رفت

آلبوم عکس از سفر پادشاه بریتانیا به فرانسه؛ از دیدار با ماکرون تا ضیافت شام در کاخ ورسای

همسر ولیعهد بریتانیا از ابتلایش به بیماری سرطان پرده برداشت