آملی لاریجانی از شورای نگهبان «کنار کشید»

دیدار صادق لاریجانی با علی خامنه‌ای
دیدار صادق لاریجانی با علی خامنه‌ای Copyright khamenei.ir
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در حکمی احمد حسینی خراسانی، عضو مجلس خبرگان رهبری و از مدرسان حوزه علمیه قم را به جانشینی آقای لاریجانی در شورای نگهبان منصوب کرد.

آگهی

صادق آملی لاریجانی که تا روز شنبه عضو شورای نگهبان قانون اساسی در ایران بود از سمت خود کنار کشید و استعفای او مورد قبول رهبر جمهوری اسلامی قرار گرفت.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز بلافاصله در حکمی ضمن پذیرفتن استعفای وی احمد حسینی خراسانی، عضو مجلس خبرگان رهبری و از مدرسان حوزه علمیه قم را به جانشینی وی منصوب کرد.

گفته می‌‌شود تشدید اختلافات میان آملی لاریجانی با افراد نزدیک به دفتر رهبری به ویژه پس از پیروزی ابراهیم رئیسی، جانشین پیشین وی در قوه قضاییه، دلیل کناره‌گیری زودهنگام از شورای نگهبان بوده است.

برخی منابع نزدیک به قوه قضاییه پیش‌تر گفته بودند که ابراهیم رئیسی پس از به دست گرفتن قوه قضاییه پرونده تخلفات نزدیکان آملی را به جریان انداخته بود.

وی به عنوان عضو شورای نگهبان در اعتراض به رد صلاحیت برادرش در انتخابات ریاست جمهوری حاضر به امضای اعتبارنامه ابراهیم رئیسی نشد و حتی به همراه برادرش در مراسم تحلیف وی نیز شرکت نکرد.

صادق آملی لاریجانی که اکنون ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده دارد پس از علی لاریجانی دومین فرد از خانواده لاریجانی‌ها است که به نظر می‌آید به تدریج از حلقه نزدیکان به قدرت کنار گذاشته می‌شوند.

علی لاریجانی که پیشتر سمت‌‌های مهمی چون وزارت فرهنگ و ارشاد، ریاست صدا و سیما و رئیس مجلس و مشاور رهبری به وی محول شده بود درانتخابات ریاست جمهوری اخیر که برخی تحلیلگران و منتقدان نسبت به مهندسی آن هشدار داده بودند، از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

با حکم خامنه‌ای اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخص شدند؛ حضور احمدی‌نژاد و غیبت روحانی و جنتی

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد